معاون اول رییس جمهوری اصلاحیه مصوبه مربوط به واردات گوشت مرغ با ارز ترجیحی را ابلاغ کرد. بر اساس این اصلاحیه وزارت جهاد کشاورزی برای ترمیم ذخایر راهبردی و تنظیم بازار گوشت سفید از طریق شرکت‌های مباشر دولتی و غیر دولتی نسبت به واردات ۱۲۵ هزار تن گوشت مرغ با ارز ترجیحی اقدام کند.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، با امضای محمد مخبر مصوبه مربوط به واردات گوشت مرغ با ارز ترجیحی اصلاح و ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۸ مهر ۱۴۰۰، به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل (۱۳۸) قانون اساسی، مصوبه مربوط به واردات گوشت مرغ با ارز ترجیحی را اصلاح کرده است.

به موجب این اصلاحیه، وزارت جهاد کشاورزی مجاز است به منظور ترمیم ذخایر راهبردی و تنظیم بازار گوشت سفید کشور، از طریق شرکت‌های مباشر دولتی و غیردولتی، نسبت به واردات ۱۲۵ هزار تن گوشت مرغ با استفاده از ارز ترجیحی (۴۲/۰۰۰ ریالی) و همچنین افزایش واردات تخم‌مرغ به ماهانه ۱۵ هزار تن به تناسب نیاز جامعه و بازار تا پایان سال ۱۴۰۰ با رعایت جزء (۳) بند (ب) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور از سرجمع اعتبارات ارز ترجیحی متعلق به این وزارتخانه اقدام کند.

همچنین تعرفه واردات مرغ قطعه‌بندی شده موضوع این تصویب‌نامه ۴ درصد تعیین می‌شود.

ابلاغ مصوبه مربوط به اصلاح اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران 

همچنین با امضای محمد مخبر اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران اصلاح و ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۰ تیر ۱۴۰۰، به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به استناد ماده واحده قانون استفساریه درخصوص اختیار اصلاح اساسنامه سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت، ضمن اصلاح اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران، نسبت به تعیین وظایف سیاستگذاری و حاکمیتی این سازمان اقدام کرده است.

به موجب اصلاح اساسنامه مذکور، ساماندهی، نظارت و هدایت خدمات اینترنت و اینترانت در کشور به منظور کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت در چهارچوب سیاست‌های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از جمله فعالیت‌ها و وظایف سازمان فناوری اطلاعات ایران است.

تهیه، تدوین و هماهنگی برنامه‌های امنیتی و مدیریت مخاطرات در حوزه فناوری اطلاعات در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌الملل در چهارچوب سیاست‌­های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از دیگر وظایف سازمان یاد شده است.

به موجب مصوبه دولت، وظیفه تهیه و تصویب دستورالعمل‌ها و ضوابط مورد نیاز به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتقل می‌شود.