سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: این وزارتخانه به عنوان وزارتخانه میان‌دار با محوریت استانداری‌های سراسر کشور نقشی راهبردی در کاربست و تحقق عینی ظرفیت‌های اقتصادی کشور دارد.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، محسن کوشش‌تبار در آیین تکریم  و معارفه معاون اقتصاد ی وزارت کشور که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد، با بیان اینکه خدای را شاکرم که این امانت در ایامی به بنده عطا شد که مصادف با ولادت حضرت نبی اکرم(ص) بود، گفت: ایران قوی مد نظر رییس جمهوری محترم موقعی شکل می‌گیرد که ایران اسلامی دارای اقتصاد قوی و مردمی باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی با بیان اینکه مکانیسم و ابزار رسیدن به اقتصاد قوی در گرو هم‌افزایی ظرفیت‌های بومی و داخلی است، گفت: وزارت کشور به عنوان وزارتخانه میان‌دار با محوریت استانداری‌های سراسر کشور نقشی راهبردی در کاربست و تحقق عینی ظرفیت‌های اقتصادی کشور دارد.

کوشش‌تبار با قدردانی وزیر کشور به دلیل حسن اعتماد در انتخاب وی، ادامه داد: تشکر واقعی زمانی معنی پیدا می‌کند که برنامه ها و اولویت های اقتصادی وزارت کشور که کمک به حل مشکلات واحدهای تولیدی، توزیع مناسب منابع و امکانات و تقویت توان تولید ملی کشور است، با کمک همکارانم در ستاد و صف وزارت کشور تحقق عینی و عملیاتی یابد.

وی تصریح کرد: با حسن سلوک و رفتار اقای دین‌پرست طی روزهای اخیر به این نکته وقوف دوباره یافتم که مسوولیت را باید محکم گرفت و راحت و آزاد تحویل داد و باید با اراده قوی و استوار به سمت تحقق ماموریت‌های اقتصادی وزارت کشور با همکاری همه عزیزان در این مجموعه حرکت کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی با بیان اینکه وزارت کشور با توجه به ظرفیت هایش در استانداری های سراسر کشور، اهمیتی خاص در شکل گیری اقتصاد قوی مورد نظر رییس جمهوری دارد، خاطر نشان کرد: از دغدغه وزیر کشور در حوزه اقتصادی بسیار خوشحال هستم و این دغدغه مندی باعث دلگرمی و امید برای تحقق بهتر ماموریت‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: در همین جلسه معارفه مبتنی به رهنمودهای وزیر محترم کشور  ۱۸ ماموریت و ۵۳ مصوبه در حوزه اقتصادی مشخصا تعریف شد که می‌بایست  از همین  آغاز کارمحور حرکت و برنامه‌ریزی معاونت قرار گیرد.

کوشش تبار با بیان اینکه با کار و تلاش اجازه ندهیم که از فعالیت‌ها و برنامه‌های اقتصادی وزارت کشور عقب بمانیم، گفت: تشکیل کارگروههای تخصصی با وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد برای راهبری امور کلان اقتصادی کشور ضروری است و باید در این خصوص اقدامات تحولی صورت گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه محور اجرای برنامه‌های اقتصادی دولت، استانداری‌های کشور هستند؛ تاکید کرد: در این زمینه هم باید معاونین اقتصادی استانداری‌ها حضور فعال داشته باشند که این امر نیازمند توجه به حیطه اختیارات این مجموعه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: درخواست دارم در انتخاب معاونان اقتصادی استانداری‌ها با توجه به تخصصی بودن این حوزه، هماهنگی‌های کامل با مجموعه معاونت امور هماهنگی و توسعه منطقه ای وزارت کشور برای انتخاب بهترین و متخصص‌ترین‌ها  به عمل آید.