با موافقت نمایندگان مجلس از ماده ۴ به بعد لایحه نظام رتبه بندی معلمان برای رفع برخی ابهامات به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از  خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 9 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با ارجاع مواد 4 تا 9 لایحه نظام رتبه بندی معلمان به کمیسیون آموزش و تحقیقات برای رفع برخی ابهامات با 195 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده 4 لایحه نظام رتبه بندی معلمان مبنی بر اینکه رتبه معلمان بدو خدمت با مدرک کارشناسی و بالاتر، به عنوان معلم پایه تعیین می شود، گفت: در افزایش حقوق ناشی از تغییر رتبه ها که به ترتیب 25، 20، 15 و 10 اعلام شده ابهام وجود دارد و مرکز پژوهش های مجلس هم این ابهامات را مطرح کرده مبنی بر اینکه به عنوان مثال معلم رتبه 2 در برخی موارد از معلم رتبه 5 دریافتی بیشتری خواهد داشت بنابراین به دلیل وجود ابهامات متعدد، نوشتن آئین نامه برای این لایحه دشوار خواهد بود.

وی ادامه داد: 190 هزار معلم دارای تحصیلات ارشد دکتری، 480 هزار لیسانس، 120 هزار زیر لیسانس و 900 هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق داریم بنابراین می طلبد به دلیل ابهامات وارده توسط دولت، اصل لایحه به کمیسیون ارجاع داده شود تا با کمک دولت ابهامات رفع و در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: در ماده 4 لایحه وضعیت معلمان زیر کارشناسی در آموزش و پرورش مبهم مانده که 120 هزار نفر هستند.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ابهامات مطرح شده توسط نماینده، گفت: ابهامات وارد است و می طلبد به رأی نمایندگان گذاشته شود و از کمیسیون تقاضا داریم حداقل طی 10 روز ابهامات را رفع کنند تا مجددا لایحه به صحن بازگردد.