رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بازار بورس در کشور ما بازار مستقلی نیست و تحت تأثیر سیاست های اقتصادی دولت در بازار پول و سرمایه است، تا سیاست‌های دولت اصلاح نشود، مشکلات بازار بورس حل نمی‌شود.

به گزارش مرور نیوز، در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی و در پایان جلسه بررسی وضعیت بازار بورس با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم به دولت اعتماد و در بورس سرمایه گذاری کردند و جمعیت سهامداران از ۴ تا ۵ میلیون به ۴۰ تا ۵۰ میلیون افزایش یافت.

وی گفت: مردم سرمایه اضافی خود را وارد بورس نکردند بلکه سرمایه های ضروری خود را فروختند و به بورس آوردند. بنابراین دولت و مجلس در قبال سرمایه های مردم در بورس مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بازار بورس در کشور ما بازار مستقلی نیست و تحت تأثیر سیاست های اقتصادی دولت در بازار پول و سرمایه است تا سیاست های دولت اصلاح نشود، مشکلات بازار بورس حل نمی شود. تصمیمات بانک مرکزی، وزارت نفت، وزارت اقتصاد، وزارت کشاورزی در بازار بورس تأثیر گذار است.

قالیباف تصریح کرد: رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد قول داد برنامه های اقتصادی روشن خود را به مجلس ارائه خواهد کرد. در آستانه ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ توقع مجلس این است که سیاست های اقتصادی دولت به صورت شفاف و روشن اعلام شود.

وی خطاب به خاندوزی وزیر اقتصاد، اظهار داشت: شما فرزند مجلس هستید. امروز سهامداران خُرد انتظار دارند که از سرمایه های آنها در بازار بورس حفاظت شود. ثبات در بازار بورس توقع و انتظار ما از وزارت اقتصاد است. نقد شوندگی و شفافیت مطالبه جدی ماست. بازار بورس بازار سرمایه است که باید در راستای رونق تولید و توسعه زیرساخت ها برنامه ریزی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم همکاری بانک مرکزی و بازار بورس، اظهار داشت: از رئیس سازمان بورس انتظار داریم نظارت ها در این بازار را افزایش دهد. برخی روابط که ناسالم و رانت های اطلاعاتی است موجب سودهای بادآورده برای عده ای و ضرر عده ای دیگر شده است.

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: روشن شدن سیاست های اقتصادی دولت، حذف قیمت گذاری های دستوری موجب خواهد شد در بورس شاهد رشد باثبات و منطقی باشیم.