معاون سیاسی وزیر امور خارجه در سومین مقصد سفرش به چند کشور اروپایی صبح امروز وارد لندن شد و قرار است با همتا و دیگر مقامات انگلیسی دیدار کند.

به گزارش مرور نیوز، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن اعلام کرد که علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه در سومین مقصد سفرش به چند کشور اروپایی صبح امروز (پنجشنبه) وارد لندن شد و قرار است با همتا و دیگر مقامات انگلیسی دیدار کند.

معاون وزیر خارجه پیش از این به فرانسه و آلمان نیز سفر و با مقامات این کشورها درباره مناسبات دوجانبه و مذاکرات آتی در وین که قرار است هشتم آذر ماه بین ایران و ۱+۴ برگزار شود، به رایزنی پرداخت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیشب (چهارشنبه) با اشاره به سفر علی باقری معاون وزیر خارجه به چند کشور اروپایی در توئیتی نوشت: این روزها دکتر باقری گفتگوهای موفقی را در اروپا دنبال می کند.

وی تصریح کرد: ما در میز مذاکرات وین آماده نیل به توافق خوب هستیم. بازگشت همه طرفها به تعهدات یک اصل مهم و راهگشا است.

علی باقری در سفر به چند کشور اروپایی به فرانسه و آلمان رفت و در سومین مقصد به سفر انگلیس خواهد رفت. معاون سیاسی وزیر امور خارجه در گفتگویی در پاریس با بیان این‌که ما مذاکرات هسته‌ای نداریم، درباره مذاکرات هشتم آذر در وین گفت: موضوع اصلی پیامدهای ناشی از خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های غیرقانونی این کشور است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه دوشنبه شب در توئیتی درباره این سفر نوشت: در ادامه رایزنی با همکاران خود در دیگر کشورها، در روزهای آینده با چند همتای اروپایی ملاقات خواهم کرد. تبادل نظر درباره موضوعات دوجانبه و منطقه و نیز گفت‌وگوهای آتی در دستورکار است. ما از هیچ کوششی برای پیشبرد منافع ملی خود از جمله لغو تحریم‌های غیرقانونی فروگذار نخواهیم کرد.