رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج شرایط و تشکیلاتی را برای نقش آفرینی مردم فراهم کرده است تا حاکمیت مردمی دینی تحقق یابد.

به گزارش مرور نیوز، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری که صبح امروز(دوشنبه) برای تشریح برنامه های این سازمان در هفته بسیج برگزار شد، اظهار داشت: آذر ماه یادآور صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج مستضعفین است. اگر چه آن زمان جنگ آغاز نشده بود، اما ایشان بسیج را برای خدمت به مردم و پاسخ به ضروریات زندگی مردم تشکیل دادند.

وی ادامه داد: شجره طیبه الهی بسیج در محور اصلی محور مقاومت ملت ایران در دفاع مقدس و عرصه های مختلف قرار دارد و با تقدیم ده ها شهید، مکتب دفاعی کشور را خلق کرد که سایر ملت های اسلامی از این مکتب، دفاع را یاد گرفته و بر این اساس محور مقاومت شکل گرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج شرایط و تشکیلاتی را برای نقش آفرینی مردم فراهم کرده است تا حاکمیت مردمی دینی تحقق یابد.

سردار سلیمانی شعار هفته بسیج را «بسیج پاره تن مردم ایران» اعلام کرد و گفت: هفته بسیج با رزمایش ۵۷۲۰ گروه های جهادی برای خدمت به مردم آغاز می شود. همچنین ۱۵۰۰ سری جهیزیه به زوج های جوان اهدا و ۴ هزار زندانی غیرعمد نیز آزاد خواهد شد.

وی اهدای بسته های معیشتی به نیازمندان را از دیگر اقدامات بسیح اعلام کرد و گفت: ۲۵۳۳ پروژه شامل مسکن محرومین، برق رسانی، احداث راه و پل و مراکز درمانی در این هفته افتتاح می شود.