سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به تخریب سه هزار واحد مسکونی در زلزله هرمزگان گفت: واحد مهندسی سپاه از ساعات اولیه به کار آواربرداری و بازسازی مشغول است.

به گزارش مرور نیوز، سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب برای حوادث طبیعی دستور کار مشخصی دارد و پایگاه‌های بسیج زیر نظر سپاه نیز در متن حوادث حضور می‌یابند، اظهار کرد: پس از زلزله هرمزگان، فرمانده کل سپاه فرمانی را برای فرماندهان نیروی دریایی و سپاه امام سجاد (ع) ارسال کرد و بر اساس پیگیری‌ها، واحد‌های مهندسی نیروی دریایی، جاده ترانزیت بین بندرعباس و سیرجان را که بر اثر ریزش ارتفاعات مسدود شده بود، بازگشایی کردند.

وی از بازگشایی این جاده به طول حدود ۳۰ کیلومتر خبر داد و گفت: در کمک به آواربرداریِ واحد‌های تخریب شده نیز، وارد عمل شده‌ایم و سپاه امام سجاد (ع) در جهت کمک به اسکان موقت و امدادرسانی، در ساعات اولیه وقوع زلزله در منطقه حضور داشت.

سخنگوی سپاه پاسداران اضافه کرد: پس از تشکیل ستاد بحران در منطقه، واحد‌های مهندسی سپاه و مجموعه واحد‌های سپاه استانی کمک رسانی کردند تا از این مرحله عبور کنیم.

وی افزود: علی‌رغم بالا بون شدت زلزله، به لطف خداوند متعال، حجم تلفات بسیار کم بود و تنها آماری که تا امروز به دست ما رسیده، گویای این است که سه هزار واحد مسکونی ۲۰ تا ۸۰ درصد تخریب شده است و فرایند آواربرداری و کمک برای احداث مسکن‌های تخریب شده ادامه دارد.

شریف خاطرنشان کرد: سپاه در کنار سایر مسئولان و دستگاه‌ها در منطقه انجام وظیفه می‌کند.