رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: موضوع جوان مسئله درگیری اصلی ما با استکبار جهانی است.

به گزارش مرور نیوز، نشست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، حجت الاسلام آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، رئیس دفتر امور روحانیون، معاون فرهنگی و جمعی از روحانیون و روسای ادارات عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به میزبانی سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبری در این مراسم با تبیین بیانیه دوم گام انقلاب و نقش روحانیون در این باره گفت: این بیانیه با تبیین متفاوت، در عین نوآوری و خلاقیت، با بهره مندی از رویکردی تاریخی و مستند و با روایتی زیبا و خوش ساخت از اصل انقلاب اسلامی، چالش ها، بحران ها، عبرت ها، دستاورد‌ها و ظرفیت‌ها و تکیه بر شناخت مزیت‌های کلیدی و الزامات جهش در چله دوم انقلاب، ضمن تجویز راهبرد‌های اساسی، نوید بخش تحولات عمیق و گسترده‌ای است.

وی افزود: بیانیه گام دوم، نقشه‌ی راه روشنی مبتنی بر امید واقع بینانه و خوش بینی مومنانه است که در پی انتقال هوشمندانه میراث عظیم انقلاب به نسل جدید تلاش می‌کند تا این حرکت عظیم الهی را به تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور دولت کریمه و ولایت عظمای مهدوی (عج)، متصل کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه در جریان بیانیه گام دوم، رسالت بسیار بزرگی بر عهده علمای دین گذاشته شده است افزود: درک شیوه‌های اجرای این بیانیه و نحوه جاری و ساری نمودن آن در جامعه، بسیار مهم است و در این زمینه مقام معظم رهبری (مدظله الوارف)، کار و حرکت روحانیت را در انجام رسالت الهی آسان نمودند.

وی با بیان محور‌های گام دوم این بیانیه با عناوین علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد مقاومتی، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، روابطه خارجی مرزبندی با دشمنان و سبک زندگی عنوان گفت: اگر چه محور دوم این بیانیه به آفاق روحانیت نزدیک‌تر است، اما همگی ما همواره در قبال این هفت مأموریت وظیفه خطیر داریم؛ باید دستاورد‌ها را حفاظت کرد و در بخش ظرفیت‌ها باید آن‌ها را خوب شناخت و تقویت کرد. در محور مأموریت‌ها هم وظیفه ما تحقق آن‌ها در صحنه جامع و عینیت بخشیدن به آن‌هاست.

حجت الاسلام علی اکبری با بیان اینکه مخاطب این بیانیه همه هستند؛ اما مخاطب خاص آن، جوانان عزیز و رشید و شایسته‌ی ما هستند که سازندگان چهل ساله انقلاب و صاحبان و آفرینندگان تمدن نوین اسلامی در قرن پانزدهم خواهند بود ادامه داد: رهبر خردمند و جوان‌شناس و جوان‌یاور و جوان‌باور، شدیداً به جوانان جامعه دلبسته است. او یک مربی عالی‌قدر است که به‌خوبی جوان، آفاق ذهن، آرمان‌خواهی و دل‌شوره‌های او را می‌شناسد و بهتر از هر کسی، از رویش‌های عظیم انقلاب و فتح الفتوح شگفت‌انگیز انقلاب اسلامی در تربیت نسل جوانِ متفاوت باخبر است.

وی در همین زمینه اضافه کرد: خود ایشان فرمودند من با هزاران جوان در کشور آشنا هستم و ظرفیت‌های عظیمی را که خدای متعال در این بخش به ملت ایران کرامت کرده است، می‌شناسم. این سرمایه‌ی بزرگ، امروز در ساختار جمعیتی ما دیده می‌شود و ۳۶ میلیون جمعیت تا آستانه‌ی چهل‌سالگی، به کوری چشم دشمنان که گرفتار پیری جمعیت هستند، جامعه‌ای باطراوت و بانشاط را به رخ دشمنان می‌کشد. آقای عزیز ما روی سخن خود را با جوانان قرار داد؛ زیرا دشمن هم به استحاله‌ی هویتی همین نسل دل بسته است. مسئولیت تحقق آرمان‌های انقلاب با جوان‌ها است تا حلقات افتخار ملت عزیزمان را تکمیل کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه رفتار مقام معظم رهبری (مدظله الوارف) با جوانان در همه زمینه‌ها الگو و همانند چراغی روشن نمایان و پیداست تصریح کرد: شناخت و درک این رفتار برای آحاد جامعه و بویژه روحانیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به نامه ۳۱ نهج البلاغه به عنوان یک منشور تربیتی برای نسل جوان تأکید کرد: هادیان جامعه باید دائماً به نهج البلاغه رجوع و نسبت به درک و شناخت این نامه اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام علی اکبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله الوارف) در این بیانه چهل بار بحث جوانان را مطرح فرمودند خاطرنشان ساخت: امروز روحانیون رسالت بزرگی در حوزه تربیت نسل جوان و همراهی این نسل با رسالت و پیام الهی دارند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه موضوع «جوان» مسئله درگیری اصلی ما با استکبار جهانی است افزود: روحانیت از آغاز شروع نهضت اسلامی هر کجا که مسئله اسلام و مولفه‌های اسلامی با تهدید مواجه شده است حضور فعال داشتند و توانستند معادلات نبرد را به نفع اسلام تغییر دهند.

وی با بیان اینکه تربیت نسل جوان در محیط دانشگاه و دوران سربازی تا حدودی دیر است تأکید کرد: امروز مدارس کانون درگیری است و متاسفانه محیط آموزش و پرورش، بهره گیری اش از حضور علمای دین بسیار اندک است و انتظار داریم به منظور تربیت نسل مکتبی در تراز انقلاب اسلامی، حضور روحانیون در مدارس بیشتر شود.

حجت الاسلام علی اکبری با اشاره به دومین محور بیانیه گام دوم انقلاب با موضوع معنویت و اخلاق افزود: جامعه‌ی روحانیون نباید در قالب ها، محدودیت‌های سازمانی و اداری محصور شوند؛ لذا ضروری است رسالت آخوندی خود را با تاسی به رفتار اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام، علمای بزرگ دین و امامین انقلاب حفظ و در وجود خود همواره غنی سازی کنند.