رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج مظهر مردم ‌سالاری اسلامی و دینی است البته مقصود از بسیج از منظر رهبری تمام ملت است.

به گزارش مرور نیوز، آیین رونمایی از آغاز عملیات اجرایی «طرح تحقق محله اسلامی» بسیج صبح امروز(دوشنبه) در سالن شهید فهمیده سازمان بسیج مستضعفین با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و حجت‌الاسلام تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

سردار سلیمانی اظهار داشت: در گام دوم‌ انقلاب اسلامی ‌قرار داریم. این بیانیه سندی راهبردی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ‌ایران ‌محسوب ‌می شود چون نظام ما، نظام ‌امام و امت است در حالی که در غرب احزاب مردم ‌را سازماندهی می‌کنند و به واسطه آن در جهت‌گیری دولت‌ها تاثیر می‌گذارند.

وی با بیان اینکه در الگوی ‌جمهوری اسلامی ‌ایران تشکیلاتی ‌مردم‌ پایه به نام بسیج تشکیل شده است تا فرامین امامین انقلاب را اجرا کند، افزود: بسیج تشکیلات یک بعدی و برای اوقات فراغت نیست و یا اینکه فقط عده ای را جذب کند و برای آنها کارتی هم صادر کند. بسیج مظهر مردم ‌سالاری اسلامی و دینی است البته مقصود از بسیج از منظر رهبری تمام ملت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: از آنجا که بر دیوان سالاری تکیه کردیم، مانند عرصه اقتصادی یک ‌وضعیت داریم و آنجا که به امام ‌و امت تکیه کردیم، وضعیتی دیگر داریم. مانند دوران دفاع مقدس که امام (ره) آن را مردمی کرد و توانستیم به پیروزی نهایی دست یابیم، به عبارت دیگر امروز امید به موفقیت و باور ما می توانیم از دوران دفاع مقدس به وجود آمده است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه باید در عرصه های گام ‌دوم فعالیت داشته باشیم، ادامه داد: بیانیه گام ‌دوم همان گونه که خطاب به ملت است، تحقق محله اسلامی نیز باید با محوریت مساجد صورت گیرد. برای تحقق این موضوع حدود دو سال است برنامه ریزی هایی را انجام دادیم تا این موضوع محقق شود.

وی تصریح کرد: برای احیای مساجد، پایگاه های مقاومت باید اثرگذار باشند تا با کمک مساجد چشم ‌انداز محله اسلامی تحقق یابد، البته این موضوع با پیشرانی جوانان مومن انقلابی پای کار با جلوداری ائمه مساجد صورت می‌گیرد. شرایطی را باید فراهم کنیم‌ تا بسیج با استفاده از حلقه های میانی و افراد محل، بتواند وارد دوره جدیدی از هویت اسلامی ایرانی محلات شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: علت اینکه غرب و صهیونیسم برای ما هویت ایجاد می کنند، برای این ‌است که موجودیت خود را به واسطه انقلاب اسلامی در خطر می بینند و حتی برای پایان موجودیت خود زمان هم ‌تعیین کردند. یکی از اهداف دهکده جهانی این است که ما باید مصرف کننده کالای غرب باشیم و به زبان آنها سخن بگوییم.

سردار سلیمانی بیان کرد: در بعد فرهنگی، تولید قدرت فضای مجازی، سلامت، دفاع و امنیت، محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، روشنگری سیاسی، کمک مومنانه، تفریحات سالم‌ و حل مشکلات مردم مواردی است که ظرفیت آن در مساجد وجود دارد.

وی با بیان ‌اینکه در انتخابات ۱۴۰۰ خداوند به ما توفیقی عنایت کرد تا بستر و زمینه تحقق گام ‌دوم فراهم شود، گفت: بسیج در گام ‌اول به خوبی درخشیده و پس از آن ‌هم‌ علی رغم ‌فشارهایی که ملت با ان مواجه بوده، توانسته خدمات شایانی را در جامعه ارائه دهد. در همین راستا مساجد نیز باید بتوانند هویت های ایرانی اسلامی محلات را تحقق بخشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به‌ اینکه انقلاب اسلامی در درجه اول برای سعادت ملت ایران ‌و بعد سایر ملت‌ها به وجود آمده است، افزود: بسیج، مساجد را محور قرار خواهد داد و پایگاه های بسیج تقویت خواهند شد تا با استفاده از ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای ‌و ملی، مشکلات را حل کند لذا امیدواریم این ‌الگوی جدید را در سایه منظومه رهبری تحقق بخشیم.

وی گفت: برای وصل شدن هیئت های اندیشه ورز بسیج و هیات امنا و جوانان محل به یکدیگر، هنر و سلیقه کارایی دارد و با بخشنامه تحقق یافتنی نیست؛ اگر اینها در کنار هم قرار گیرند مردم هم برای تحقق محله ایرانی اسلامی به میدان خواهند آمد. تحقق چشم‌انداز محلات اسلامی متجلی کننده اندیشه امامین ‌انقلاب اسلامی است، لذا وظیفه داریم برای تحقق فرامین امامین انقلاب اسلامی جانفشانی ‌کنیم.