معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: وزارت دفاع در کنار ماموریت‌های اصلی خود در حوزه انجام واکسیناسیون عمومی و پذیرش بیماران کرونایی در مرکز درمانی خود پیشگام بوده و خدمات بسیاری انجام داد.

به گزارش مرور نیوز، آیین بزرگداشت میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار مختص پرستاران، پزشکان و کادر درمان شاغل در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور امیر شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع، سردار رضا طلایی‌نیک معاون توسعه راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع و جمعی از مسئولان و کادر درمان بیمارستان شهید چمران در مرکز همایش‌های امام علی (ع) شهرک امام خمینی (ره) برگزار شد.

امیر شعبانیان در این آیین با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: علت نام گذاری این روز به نام «روز پرستار» این است که حضرت زینب (س) پرستاری حضرت زین‌العابدین (ع) و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت را برعهده داشت.

وی افزود: حضرت زینب (س) ضمن اینکه رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، از پرستاری بیمار کربلا نیز با تحمل آن همه سختی‌ها و ناملایمات، آنی فروگذار نکرد و تا آخرین رمق، دین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع اظهار داشت: البته حیف است زینب (س) را پرستار بیمار بخوانند زیرا پرستاری از بیمار یکی از کوچک‌ترین مسئولیت‌های زینب (س) بود و هر چند پرستاری وظیفه سنگین و ارزشمندی است و پرستار متعهد باید با صبر و حوصله، هر نوع ناملایمات برای انجام خدمتش را تحمل کند و چنین کاری از عهده هر کس برنمی‌آید، اما با این حال مقام زینب، آن قدر والا و عظیم است که او را پرستار نهضت و انقلاب حسینی باید بنامیم، زیرا این پرستاری به مراتب مهم‌تر و سرنوشت‌سازتر از پرستاری بیمار بود.

امیر شعبانیان با تاکید بر جایگاه ویژه و مهم پرستاران در جامعه، گفت: پرستار و پزشکان، کار بسیار مهم و ارزشمندی دارند و برای همین جایگاه والاست که در قرآن آمده است هرکس یک نفر را نجات دهد همانند آن است که کل بشریت را نجات داده است.

وی ادامه داد: در وزارت دفاع پرستاران و مجاهدان بزرگی داریم که در دوران کرونا در حوزه‌های مختلف به جانفشانی پرداختند و در این مسیر نیز شهدایی اهدا کردیم که جا دارد یاد و خاطره این شهدای بزرگ را گرامی بداریم.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در ادامه با اشاره به ایام سالگرد شهادت و خدمات شهید فخری زاده گفت: شهید فخری زاده در عرصه‌های مختلف مانند هسته‌ای و پزشکی خدمات بسیاری انجام دادند که تولید کیت‌های تشخیص بیماری کرونا و واکسن فخرا از نمونه‌ مجاهدت‌های این شهید بزرگ و همرزمان آن دانشمند مجاهد است.

امیر شعبانیان گفت: وزارت دفاع در کنار انجام ماموریت‌های اصلی خود در حوزه انجام واکسیناسیون عمومی و پذیرش بیماران کرونایی در مرکز درمانی خود پیشگام بوده و خدمات بسیاری انجام دادند.

وی با اشاره به شرایط به وجود آمده بعد از ورود کرونا به کشورمان گفت: در حالی که بسیاری از حضور در محیط بیمارستان وحشت داشتند که نکند بیمار شوند، این پرستاران و پزشکان بودند که در خط مقدم مقابله با بیماری حضور داشتند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: شما پرستاران و پزشکان با اعتقادتان در این عرصه حضور یافته‌اید و توانستید با «دست در دست» هم دادن، برای سلامت جامعه خوش بدرخشید و کارهای بسیار بزرگی انجام دادید.

امیر شعبانیان بیمارستان چمران را موجب افتخار وزارت دفاع دانست و گفت: پزشکان و پرستاران با وجود همه سختی‌ها توانستند به خوبی به خدمت رسانی به مردم بپردازند و با هم‌نفس شدن با بیماران کرونایی جان بسیاری را نجات دهند که با هیچ چیزی قابل جبران نیست.