سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: مقدمات انتقال سفیر ایران در یمن که به کرونا مبتلا شده است، برای ادامه معالجه به کشور فراهم شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه؛ سعید خطیب‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اظهارات غیرواقعی و خبرسازی دیپلمات‌های سه کشور اروپایی عضو ۱+۴ در مورد زمانبندی بازگشت هیات‌ها در این دور از گفت‌وگوها، اظهار داشت، بر خلاف ادعای طرف غربی در مورد درخواست ایران برای وقفه در مذاکرات، هم خود این کشور‌ها و هم دیگر اعضای ۱+۴ کاملا در جریان هستند که این زمانبندی تفاهمی دسته‌جمعی و اتفاقا با در نظر گرفتن تعطیلات طرف‌های اروپایی به مناسبت کریسمس و سال نوی مسیحی بوده است.

خطیب‌زاده با یادآوری اینکه این بار نخست نیست که طرف‌های غربی به تحریف واقعیت و درز اطلاعات نادرست متوسل می‌شوند، تاکید کرد این سه کشور شاید خواسته‌اند با این ادعای غیرواقعی به نوعی جبران درخواست دور قبل خود برای بازگشت زودهنگام به پایتخت‌هایشان را کرده باشند.

سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین گفت: این کشور‌ها باید به جای اصرار بر بازی نخ‌نما شده و بی‌فایده مقصرنمایی، برای پیشرفت گفتگو‌ها جدیت و اراده به خرج دهند.

مقدمات انتقال سفیر ایران در یمن به کشور فراهم شد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: مقدمات انتقال سفیر ایران در یمن که به کرونا مبتلا شده است، برای ادامه معالجه به کشور فراهم شد.

سعید خطیب زاده در پاسخ به سئوال خبرنگاران پیرامون برخی اخبار منتشره در مورد آخرین وضعیت سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد دولت نجات ملی یمن اظهار داشت: آقای ایرلو از چند روز قبل مبتلا به ویروس کرونا شده است و با توجه به ضرورت رسیدگی پزشکی عاجل به ایشان، وزارت امورخارجه برای انتقال وی به کشورمان جهت معالجات لازم تماس‌ها و رایزنی‌هایی را با برخی کشور‌های منطقه بعمل آورد که سرانجام منجر به فراهم شدن مقدمات لازم جهت انتقال ایشان گردید که بحمدالله هم اکنون انتقال وی به جمهوری اسلامی ایران در حال انجام می‌باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از کشور‌های دست اندر کار این اقدام انسانی، برخی خبرسازی‌ها و جوسازی‌های رسانه‌ای را در این رابطه عاری از صحت دانست.