معاون عملیات سپاه پاسداران از آغاز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ از صبح امروز (دوشنبه) به مدت پنج روز در سواحل جنوب کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران و سخنگوی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ با اعلام خبر آغاز این رزمایش گفت: این رزمایش با رمز مقدس «یا فاطمه الزهرا (س)» و با شعار «اقتدار، امنیت و بازدارندگی فعال و هوشمندانه در سایه وحدت، همدلی و یکپارچگی ملی» در راستای افزایش سطح آمادگی‌های رزمی سپاه و بر اساس شبیه‌سازی یکی از پیشرفته‌ترین طرح‌های تهاجمی در جنگ‌های ترکیبی و در هم تنیدگی جنگ‌های سخت، نیمه‌سخت و نرم در حال اجراست.

سخنگوی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ گفت: در این رزمایش نیرو‌های زمینی، دریایی و هوافضای سپاه به همراه سازمان سایبر الکترونیک در منطقه سواحل استان هرمزگان، بوشهر و بخشی از خوزستان به اجرای عملیات تهاجمی و نفوذ در سطح استراتژیک برای انهدام مبادی آفندی دشمن فرضی می‌پردازند.

سردار نیلفروشان ادامه داد: سازمان بسیج هم نیروی انسانی بسیج دریایی و رزم زمینی را تأمین خواهد کرد؛ همچنین در این رزمایش برخی سامانه‌ها و سلاح‌هایی که تازه به نیرو‌ها تحویل شده است، متناسب با تاکتیک‌های رزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون عملیات سپاه پاسداران در پایان گفت: پیام این رزمایش «دفاع و صیانت از امنیت ملی» و برای همسایگان ما صلح و دوستی و آسایش است. اساساً منطق دفاعی ما امنیت، اقتدار و بازدارندگی فعال و هوشمند در منطقه خلیج فارس است.