فرمانده‌کل سپاه از پهپادهای تهاجمی و انتحاری به‌عنوان اجزای جدید قدرت تهاجمی نیروی زمینی سپاه نام برد و گفت: نیروی زمینی سپاه ضامن اطمینان بخش استقلال، تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور است.

به گزارش مرور نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری مرحله زمینی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) 17 سپاه‌‌‌‌، از نیروی زمینی به‌عنوان ضامن اطمینان‌بخش استقلال تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور یاد کرد و گفت: آنچه امروز در این رزمایش به نمایش گذاشته شد ترکیبی از عناصر اصلی قدرت رزمی  نیروی زمینی سپاه بود که شامل دفاع مستحکم در مواضع ثابت، عملیات ضد هلی‌برن، استفاده از پهپادهای تهاجمی، مین های جهنده و قدرت آتش زرهی می‌شود.

وی افزود: ترکیب هم رسته‌های متنوع نزسا، ترکیبی از آتش و حرکت علیه دشمنان چه در مواضع ثابت و چه متحرک است و این نشانگر توسعه تاکتیک‌های نوین برای نیروی زمینی است که هم قدرت تهاجمی با استفاده از تمامی سامانه‌ها را پیدا کرده و هم قدرت دفاع ثابت و متحرک روی زمین در برابر هر دشمن را دست یافته‌است.

سرلشکر سلامی در ادامه تصریح کرد: نکات جدیدی که در این رزمایش وجود دارد شامل استفاده‌ی مؤثر از پهپادهای تهاجمی انتحاری و شناسایی است که اجزای جدیدی از قدرت تهاجمی نیروی زمینی ما هستند، استفاده مؤثر از قدرت تهاجمی توسط بالگردها، شلیک موشک‌ها و راکت‌ها در فواصل دور از بالگردها است. همچنین استفاده مؤثر از مین‌های جهنده علیه اهداف متحرک دشمن و قدرت آتش دقیق واحدهای توپ‌خانه است.

فرمانده‌کل سپاه از فرماندهی و کنترل و مدیریت نظام‌یافته و مدرن به‌عنوان نکته برجسته این بخشی از رزمایش یاد کرد و گفت: این ویژگی برجسته هماهنگی موزونی را در میدان به نمایش درآورده است.