فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: مایل هستیم دشمن به دنبال آزمودن اراده و قدرت ما نباشد. زیرا قطعا تحمل هزینه‌های رویارویی گسترده و همه جانبه را نخواهد داشت. بنابر این باورپذیری قدرت جمهوری اسلامی ایران برای دشمن حتما هزینه کمتری به دنبال خواهد داشت.

به گزارش مرور نیوز، سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) پس از برگزاری رزمایش‌های ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش و پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران، صبح امروز (سه‌شنبه) در جمع فرماندهان نیرو‌های مسلح در ارزیابی رزمایش‌های برگزار شده،گفت: ماموریت و وظایف قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) مبتنی بر تدابیر فرمانده معظم کل قوا ناظر بر انجام بررسی‌های عملیاتی و فرماندهی بر نیرو‌های مسلح از طریق تمرکز دائمی بر مدیریت و فرماندهی در شرایط بحران و جنگ، با برگزاری رزمایش‌های سالانه است.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: در حقیقت اجرا و برگزاری رزمایش‌ها به معنای آزمون ادراک از تهدیدات دشمن و ارزیابی میزان آمادگی‌های رزم می‌باشد و مهم‌تر از آن، میزان انطباق آمادگی‌ها با مخاطرات پیش رو را آشکار می‌کند. اجرای رزمایش‌ها به معنای جنگ قبل از جنگ است به همین دلیل نیازمند دقت و خلاقیت در هدف‌گذاری و طرح ریزی همچنین جدیدت در اجراء برای غافلگیر کردن دشمن است.

رزمایش‌های ذوالفقار ارتش، پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران، مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت و اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت ۱۴۰۰ ارتش جزو مهم‌ترین رزمایش‌های برگزار شده در سال جاری هستند.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه جدی گرفتن تهدید دشمن همواره مورد تاکید امام خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا است، افزود: این موضوع منطق حاکم بر تهیه برآورد تهدیدات، ارزیابی‌های میدانی بر توان آمادگی‌های رزم و اجرای رزمایش‌ها را در این قرارگاه و نیرو‌های مسلح شکل داده است. قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) رزمایش‌های سالیانه سازمان‌ها و نیرو‌های مسلح را با رویکرد‌های تحولی و منطبق بر تدابیر فرمانده معظم کل قوا و با نظر به تغییر ماهیت تهدیدات و منطبق با مشخصه‌های جنگ آینده طراحی و تصویب می‌کند.

سرلشکر رشید ادامه داد: به طور متوسط هر سال تعداد ۳۰ رزمایش بزرگ از سوی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) هدف‌گذاری و به سازمان‌ها ابلاغ می‌شود. در سال جاری ۲۵ رزمایش بزرگ در قالب ارتش‌ها و چند نیرویی پیش‌بینی شده که تا کنون ۱۵ رزمایش بزرگ از سوی ارتش و سپاه اجرا شده است که البته برخی از آن‌ها رسانه‌ای نخواهد شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) با تقدیر و قدردانی از تلاش و مجاهدت فرماندهان ارتش و سپاه، گفت: هدف نیرو‌های مسلح از طریق برگزاری رزمایش‌های سالانه و بنا به موضوع در شرایط خاص، این است که دشمن بداند ما همواره آن‌ها را رصد می‌کنیم، آماده هستیم و حتما هزینه‌ای بیش از دستاورد‌ها بر آن‌ها تحمیل خواهیم کرد و موفقیت کوچک و تاکتیکی آن‌ها را با انتخاب زمان و مکان، همچنین استفاده از ابزار مناسب و روش‌های محاسبه نشده به شکت راهبردی تبدیل خواهیم کرد. فرماندهان ما از نسل جنگ و فرزندان خمینی و خامنه‌ای هستند که جنگ را با جنگ آموخته‌اند. تفکر و سیره عملی شهید سلیمانی که در ایام سالگرد شهادت مظلومانه‌اش قرار داریم، گواه روشن و صادقی از باور‌ها و استحکام اراده و قدرت ما است.

سرلشکر رشید در پایان گفت: مایل هستیم دشمن به دنبال آزمودن اراده و قدرت ما نباشد. زیرا قطعا تحمل هزینه‌های رویارویی گسترده و همه جانبه را نخواهد داشت. بنابر این باورپذیری قدرت جمهوری اسلامی ایران برای دشمن حتما هزینه کمتری به دنبال خواهد داشت.