فرمانده‌ نیروی قدس سپاه گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی این بود که بین میدان و دیپلماسی ارتباط بسیار خوبی برقرار کرد.

به گزارش مرور نیوز، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران صبح امروز(یکشنبه) در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی که در محل دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: شهید سلیمانی پیرو حضرات ائمه معصومین(ع) بود و افتخارش این بود که حضرت صدیقه کبری(س) همیشه در یاد او و در وجود او متبلور بود.

سردار قاآنی ادامه داد: حتماً دیروز فرمایشات رهبر انقلاب را در خصوص شهید سلیمانی شنیدید؛ ایشان مکتب شهید سلیمانی را در دو واژه مهمی که شهید سلیمانی مظهر آن بود یعنی صداقت و اخلاص ترسیم کردند.

وی اضافه کرد: این از بیان مبارک رهبر انقلاب، به عنوان یک شخصیتی که هم انسان را می‌شناسند هم قرآن را خوب می‌فهمند و هم رفتار شهید سلیمانی را مشاهده کرده‌اند، بیرون می‌آید.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی در دو واژه ارزشمند صداقت و اخلاص خلاصه می‌شود که اگر هر کدام در وجود هر انسانی باشد آن را برجسته می‌کند.

سردار قاآنی گفت: اگر بنده در حد درک خود بیان کنم، این دو واژه ارزشمند متمرکز در یک واژه است که آن ولایتمداری است. اگر کسی ولایتمدار واقعی بود هم صداقت و هم اخلاص دارد. این درس را در مکتب ولایت به ما می‌دهند.

وی ادامه داد: وقتی زندگی کسانی که در مکتب ولایت شهید شدند را مطالعه می‌کنیم، این واژه‌های ارزشمند را می‌بینیم. این افراد مظهر صداقت و اخلاص بودند و مکتب‌شان نیز محل پرورش انسان‌های صادق و با اخلاص است.

فرمانده‌ نیروی قدس سپاه گفت: ولایتمداری اوج قله این ویژگی‌های ارزشمند است و این مسیری بود که شهید سلیمانی عامل به آن و استاد این مکتب بود.

سردار قاآنی افزود: اگر به معنای واقعی ولایتمدار باشیم در دنیا عزت و در آخرت سربلند خواهیم بود.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران به پرچمداری امام(ره)، فصل جدیدی آغاز شد که این حرکت با رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای استمرار پیدا کرد. این نظام الهی در پرتو نورانیت ولایت حرکت خودش را در همه زمینه‌ها تنظیم کرده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: به این نظام الهی از همه طرف و با بیشترین قدرت‌های مادی هجمه کرده‌اند اما مگر امکان دارد با ابزارهای متعارف مادی بتوانند با آن مقابله کنند.

سردار قاآنی افزود: این نورانیت ولایت بود که در این فراز و نشیب‌های سخت، نظام را هدایت کرده است.

وی افزود: من به عنوان برادر شما و کسی که سال‌های متمادی در خدمت شهید سردار سلیمانی بودم، می‌توانم بگویم برجسته‌ترین ویژگی‌های شهید این بود که خودش اهل فهم بود.

فرمانده‌ نیروی قدس سپاه گفت: این مرد نورانیت وجود خودش را در تبعیت محض از ولایت فقیه و امام خودش و در عصر حاضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌دانست و در وصیت‌نامه خود نیز با صراحت به آن اشاره کرده بود. او می‌فهمید حرف حضرت آقا و مسیری که ایشان فرمودند درست است.

سردار قاآنی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی این بود که بین میدان و دیپلماسی ارتباط بسیار خوبی برقرار کرد.