«اطلس مقاومت و مکتب حاج قاسم» در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح رونمایی شد.

به گزارش مرور نیوز، معاون وزیر دفاع گفت: تلاش شده تا در «اطلس مقاومت و مکتب حاج قاسم» به بخشی از خدمات مدافعان حرم در مقابله با داعش بپردازیم.

به گفته امیر سرتیپ دوم فخری، «حاج قاسم سلیمانی به خوبی توانست از بخشی از پتانسیل جهان اسلام استفاده کرده و در مقابل کفر بایستد و نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کند.»

«اطلس مقاومت و مکتب حاج قاسم» صبح امروز در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

سردار سلیمانی از ابتدای بروز و ظهور گروهک تروریستی داعش، فعالیت‌های موثری در پیروزی‌ علیه تروریست‌های داعش انجام داد.

در ادامه این برنامه، سرپرست معاونت علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: کار نگارش و تحقیقات این اطلس در زمان حیات سردار سلیمانی و در سال ۹۷ آغاز شد. این کار با همکاری اساتید مختلف انجام شده است و برای تدوین آن به سراغ منابع داعش رفتیم و در این مسیر بیش از پنج هزار جلد کتاب داعش را مطالعه کردیم.

به گفته حجت الاسلام فرمانیان، «داعش در مسیر گسترش تفکر خود مطالبی بسیار و کتب بسیاری تدوین کرده بود که ما برای شناخت بهتر، این آثار را مورد بررسی قرار دادیم.»

او در بخش دیگری از سخنانش که در مراسم رونمایی از این اطلس بیان شد، گفت: بعد از شهادت حاج قاسم به سمت تدوین اقدامات مقاومت رفتیم و از سال ۲۰۰۳ تمامی تحرکات و اقدامات گروه‌های سلفی در عراق و سوریه را بررسی کردیم و بعد به چگونگی مقاومت جبهه مقاومت در برابر آن‌ها پرداختیم و سرداران بزرگ آن جبهه را در این اطلس معرفی کرده‌ایم.