نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم، عزم جدی برای ارتباط وسیع‌تر با مناطق آسیایی دارد.

به گزارش مرور نیوز، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس، با اشاره به عملیاتی شدن قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، گفت: وزیر امورخارجه در سفر خود به چین با مقامات این کشور، موضوع را مورد بررسی قرار داده و بر این اساس، در آینده نزدیک شاهد همکاری‌های حداکثری خواهیم بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین مراحل اجرایی خود را آغاز کرده است، بیان داشت: این قرارداد جزء چارچوب گسترش ارتباط با کشورهای آسیایی محسوب می‌شود و در این میان جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم، عزم جدی برای ارتباط وسیع‌تر با مناطق آسیایی دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: با توجه به عضویت ایران در پیمان شانگهای، می‌توان ظرفیت‌های آسیا را به کمک صلح، دوستی و آرامش بیشتر منطقه و ارتباطات وسیع‌تر تجمیع کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با همه کشورها است، گفت: کشورهای غربی و به ویژه اتحادیه اروپا باید به این نکته توجه کنند که دولت سیزدهم راه‌های جدیدتری برای تعامل با کشورهای مختلف در پیش گرفته است، لذا نباید فرصت‌های در اختیار خود را از دست دهند.

مقتدایی تاکید کرد: اگرچه ما در سالیان گذشته و حتی ماه‌های اخیر بدعهدی‌های زیادی از اروپاییان دیده‌ایم اما راه برای ارتباط با کشورهای اروپایی بسته نیست.

وی گفت: اروپا باید بداند که تعلل و بدعهدی‌ می‌تواند مسیر آنها برای ورود به مناطق آسیایی را سنگین‌تر کند، لذا جمهوری اسلامی ایران در عین حال که آماده همکاری است اما خود را متوقف به هیچ کشوری نخواهد کرد.