نماینده مردم ورزقان در مجلس، بر لزوم توجه وزارت امورخارجه به موضوع دیپلماسی اقتصادی برای توسعه مبادلات تجاری کشور تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، الله‌وردی دهقانی با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به موضوع دیپلماسی اقتصادی در کشور، گفت: امروزه موضوعاتی همچون اشتغال، معیشت و تولید به اقتصاد گره خورده است و همین امر نشان از اهمیت و گسترش بحث دیپلماسی اقتصادی دارد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه رای اعتماد نمایندگان به وزیرامورخارجه کشور، تصریح کرد: در این نشست، وکلای ملت همواره بر این امر تاکید کردند که وزارت امورخارجه باید معاونت اقتصادی در این وزارتخانه راه‌اندازی کند تا موضوع دیپلماسی اقتصادی، شکل جدی‌تری به خود گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازهم، ادامه داد: همچنین انتخاب رایزن‌ها و سفرای ایران با رویکرد اقتصادی، از دیگر مواردی بود که نمایندگان مجلس از وزیر امورخارجه مطالبه کردند تا عمده فعالیت‌ها در مسیر گسترش فعالیت‌های تجاری انجام شود.

وی ادامه داد: بدون شک برنامه‌ کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته بر مبنای اقتصاد و انجام مبادلات تجاری با سایر کشورها است، موضوعی که باید دولت سیزدهم نیز بر مبنای وعده‌های خود، بدان توجه کند.

دهقانی با بیان اینکه روند دیپلماسی اقتصادی در دولت باید تشدید و پررنگ‌تر شود، گفت: اگرچه اقدامات خوبی در این زمینه شکل گرفته اما لازم است گام‌های مستحکم‌تری در بحث دیپلماسی اقتصادی برداشته شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تاکید بر ضرورت توجه به دیپلماسی اقتصادی برای کمک به توسعه مبادلات تجاری ایران، گفت: وزارت امورخارجه راهبر و سیاست‌گذار در دیپلماسی اقتصادی است که در شرایط فعلی باید رویکرد مشخصی در این خصوص داشته باشد.