نماینده مردم خمینی شهر در مجلس تاکید کرد: ما نباید بازار خودرو را فقط در انحصار ایران خودرو و سایپا قرار دهیم و باید فضا برای رقابتی شدن بازار خودرو فراهم شود.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو طی تذکری شفاهی،گفت: سال هاست که شرکت‌های ایران خودرو و سایپا مورد حمایت کامل قرار می‌گیرند و در نتیجه این دو شرکت انحصار بازار خودرو را در اختیار دارند.

وی بیان کرد: بازار خودرو در انحصار ایران خودرو و سایپا قرار دارد و این کار منجر به بی کیفیت شدن محصولات و از بین رفتن بازار رقابتی شده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تقاضای ما از مجمع تشخیص مصلحت نظام آن است که به موضوع ساماندهی صنعت خودرو رأی موافق دهد و ما نباید بازار خودرو را فقط در انحصار ایران خودرو و سایپا قرار دهیم و باید فضا برای رقابتی شدن بازار خودرو فراهم شود.

نقدعلی متذکر شد: چندی پیش واردات لوازم خانگی از کره جنوبی ممنوع شد اما برخی از تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی از این موضوع سوءاستفاده کردند و قیمت لوازم خانگی را افزایش دادند لذا ما باید کاری کنیم که انحصار در بازار به وجود نیاید.