رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: محور برنامه‌های محتوایی امسال دهه فجر را جهاد تبیین و روایت‌گری تشکیل می‌دهد و در 60 هزار مسجد، پایگاه بسیچ و مراکز آموزشی و تحقیقاتی حلقه معرفتی تشکیل می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌ پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پیش خطبه نماز جمعه امروز تهران با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی پدیده بزرگ قرن ۲۰ است. یک انقلاب شگفت‌انگیز و منحصر به فرد که تحولات عظیمی را در پی داشت و مسیر تاریخ را عوض کرد. عواملی که موجب وقوع انقلاب اسلامی شده در محاسبه نظریه‌پردازان انقلاب و جامعه‌شناسان جایی نداشت. در دنیایی که با سرعت به سمت سکولاریسم و اومانیسم و نفی معنویت و خدا و دین حرکت می‌کرد و در قطب شرق و غرب دین‌گریزی محور اصلی بود انقلاب اسلامی با نام خدا و تکیه بر دین به وقوع پیوست و اکنون 43 سال است که مقاوم در برابر توطئه‌ها ایستاده است.

وی با بیان این‌که تمام جامعه‌شناسان غربی بر اهمیت، عظمت و تحولی که انقلاب اسلامی ایجاد کرده اذعان کرده‌اند گفت: از مجموع نظرات اندیشمندان غربی در مورد انقلاب اسلامی 2-3 محور را می‌توان مطرح کرد که یکی از آن‌ها نقش دین، معنویت و خداگرایی و تمرکز این انقلاب بر این عامل است. نقطه قوت انقلاب هویت دینی و به تعبیر امام خامنه‌ای «غیرت دینی»  است و جبهه توطئه دشمن نیز برای تضعیف هویت و غیرت دینی است که اگر به این هدف برسند به اهداف دیگرشان نیز رسیده‌اند. حالا باید دید برای مقابله با این هجمه‌های گسترده که به تعبیر رهبر معظم انقلاب جبهه جنگ روانی است چه باید کرد؟

موسی‌پور ادامه داد: مقام معظم رهبری گفته‌اند راه مقابله با این هجمه‌ها «جهاد تبیین و روایت‌گری» است. به ویژه که 70 درصد جمعیت کنونی کشور دوران پر از ظلم و حقارت و سیاهی قبل از انقلاب را ندیده‌اند و با انواع توطئه‌ها و تفکر اینستاگرامی و یوتیوبی مواجهند که اجازه اندیشیدن را می‌گیرد و تنها شبهه و ابهام می‌افکند. در مقابل این توطئه‌ها باید جهاد تبیین کرد و همه کسانی که اهل سخن و قلم هستند باید تلاش کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده برای دهه فجر امسال گفت: محور برنامه‌های محتوایی امسال دهه فجر را جهاد تبیین و روایت‌گری تشکیل می‌دهد و در 60 هزار مسجد، پایگاه بسیچ و مراکز آموزشی و تحقیقاتی حلقه معرفتی تشکیل می‌شود و در فضای مجازی نیز با ساخت کلیپ‌هایی دستاوردهای انقلاب بیان می‌شود تا نسل جوان با این دستاوردها آشنا شوند. دستاوردهای انقلاب اسلامی نه تنها قابل دفاع بلکه مایه مباهات و افتخار است.

وی در پایان گفت: برنامه‌های دهه فجر امسال با حضور آحاد مردم برگزار خواهد شد و تلاش ما این است با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم 22 بهمن را در شهرهای مختلف برگزار کنیم.