نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد: مشکلات حوزه مسکن باید شناسایی و سپس رفع شود، عنوان کرد: مشکلات صرفا با حرف زدن حل نمی‌شود، بلکه نیازمند اقدام جدی است.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا‌ احمدی، با بیان اینکه ساخت مسکن درحوزه کاهش تورم و خروج اقتصاد کشور از رکود تاثیرات مثبت خواهد داشت، گفت: بر اساس اصل ۳۱ قانون اساسی، دولت موظف است که پاسخگوی نیاز مردم درحوزه مسکن باشد و امکانات و تسهیلات مسکن را در اختیار آن ها قرار دهد، البته این مهم برای روستاییان، کارگران و افراد کم برخوردار دارای نیازمند توجه ویژه‌تری است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه رونق ساخت‌وساز مسکن تاثیر مستقیم بر بسیاری از مشاغل دیگر دارد، بیان کرد: علاوه بر آنکه مسکن می تواند یکصد و بیست شغل را فعال کند، این موضوع بر تولید داخلی نیز تاثیر قابل توجهی دارد که در این میان مصالح ساختمانی، پنجره، کولر، شیر‌آلات، کابینت و هر آنچه برای ساخت مسکن نیاز است، به تحرک وا داشته می‌شود و در واقع ساخت مسکن محوری است که چرخ های زیادی را در اقتصاد به گردش در می آورد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه در قانون جهش تولید مسکن، دولت موظف به ساخت یک میلیون مسکن در سال است، افزود: در زمان توقف ساخت مسکن، قیمت سیمان، فولاد و تجهیزات ساختمانی روز به روز افزایش یافت و این موضوع سبب شد امکان ساخت مسکن برای مردم به ویژه برای روستاییان، کارگران و محرومین فراهم نباشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر قرار بود صندوقی برای تامین مالی ساخت مسکن ایجاد شود که هنوز در هاله ای از ابهام بوده و وضعیت ارائه زمین رایگان و تسهیلات مشخص نیست، برهمین اساس باید وضعیت این صندوق، تامین زمین و ارائه امکانات و تسهیلات باید روشن شود چراکه اگر قرار است به ساخت مسکن کمک کنیم باید به ابعاد مهم این حوزه نیز توجه لازم را داشته باشیم.

احمدی تاکید کرد: اگر قصد داریم از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کنیم، باید زمینه ساخت مسکن و تسهیلات ساخت را در همان روستا به مردم ارائه کنیم، همچنین مشکلات در روستاها از جمله اجرای طرح هادی وجود دارد که باید رفع شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر اینکه مشکلات حوزه مسکن باید شناسایی و سپس رفع شود، عنوان کرد: مشکلات صرفا با حرف زدن حل نمی‌شود، بلکه نیازمند اقدام جدی است؛ طبق قانونی اساسی دولت نسبت به تامین مسکن وظیفه دارد و باید برای تامین تسهیلات و امکانات ساخت مسکن اقدامات لازم را انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، گفت: اخیرا وزیر راه ‌و شهرسازی وعده داده تا پایان سال بخش زیادی از ۲میلیون مسکن به سرانجام برسد، همچنین در گزارشی نیز عنوان کرده که اقدامات اولیه ساخت و ساز در بسیاری از مناطق آغاز شده، ما هم در مجلس بررسی ها و نظارت لازم را در این حوزه خواهیم داشت تا بحث جهش تولید مسکن و ساخت و ساز مسکن به خوبی به سرانجام برسد و به نیاز مردم هم در حوزه مسکن پاسخ مناسب داده شود.