وزیر اطلاعات در جلسه شورای تأمین سیستان و بلوچستان گفت: امنیت باید متکی بر مردم باشد، اگر امنیت مردم پایه باشد، موفقیت هم ایجاد خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام والمسلمین خطیب وزیر اطلاعات در جلسه شورای تأمین سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دهه فجر انفجار نور بود افزود: امام راحل (ره) با قدرت الهی و با نفس قدسی‌اش توانست با تکیه به قدرت لایزال الهی پرچم لااله‌الاالله را در سراسر دنیا برافراشته کند.

وی تاکید کرد: این انقلاب و این نهضت مدیون خون شهدا و مرهون حضور موثر مردم، استقامت، صبوری، تلاش و جهاد همه قشرها، اقوام و مذاهب این کشور است.

وزیر اطلاعات افزود: ما امروز شاهد هستیم که با همه فتنه‌ها و توطئه‌ها و تجزیه طلبی‌ها و فعالیت‌های تروریستی و دسیسه‌های گروهک‌ها، و بخصوص فتنه‌گری‌های رژیم صهیونیستی و همچنین اقدامات وسیع و گسترده آمریکا، به لطف الهی و با رهبری‌های رهبر حکیم‌مان سربلند، در ایران، منطقه و دنیا هستیم.

وی ادامه داد: ما امروز شاهد هستیم که علی‌رغم اینکه دشمن تلاش داشت این انقلاب و نهضت را از درون و در کشور ما پر هزینه کند و با فتنه‌ها و توطئه‌ها روبرو کند، محور مقاومت گسترش پیدا کرده و شکل گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب بیان کرد: امروز با افتخار نمایندگان نظام جمهوری اسلامی در مقابل تمامی قدرتمندان مدعی دنیا می‌نشینند و به عنوان کشوری که در امنیت جهانی و در تصمیمات جهانی و در قدرت جهانی حضور مؤثری دارد.

وی تاکید کرد: این قدرت، افتخارات و سربلندی‌ها مرهون تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، امام راحل (ره) و شهدا و حضور ملّت همیشه در صحنه انقلاب اسلامی است.

وزیر اطلاعات بابیان توطئه‌ها و فتنه‌گری‌های دشمنان در استان سیستان و بلوچستان افزود: اگر امروز در استان سیستان و بلوچستان امنیت داریم و توانستیم در برابر توطئه‌ها و فتنه‌های امنیتی مختلف مقابله کنیم، نتیجه وحدت شیعه و سنی و همکاری مردم این استان و تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب افزود: هر روز شکل و راه و روش و تاکتیک دشمن تغییر می‌کند ولی این دشمنی تمام نخواهد شد، بنابراین این انسجام باید در جهت حفظ رضایت مردم باشد، اگر بتوانیم این انسجام را داشته باشیم و تلاش کنیم که رضایت مردم، اقشار و اقوام و مذاهب مختلف به دست بیاید، موفقیت‌های مضاعفی را نصیب این کشور خواهیم کرد.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: باید برای آسایش این مردم و بخصوص مردم غیور و شهید پرور استان سیستان و بلوچستان و در جهت اشتغال، معیشت، اقتصاد و آنچه که نیاز امروز جامعه است تلاش کنیم.

 وی با بیان اینکه دولت سیزدهم، دولتی مردمی است افزود: این دولت، تمام همت و تلاش خود را در جهت رشد اقتصادی و اشتغال مردم این استان و رفع مشکلات معیشتی و اجتماعی سیستان و بلوچستان به کار گرفته است.

همچنین در این جلسه استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با همه تهدیدهای مختلف، از طریق مرز سیستان و بلوچستان، امروز با انسجامی که در تمامی مجموعه‌ها وجود دارد این استان از لحاظ شاخص‌های امنیتی در حد قابل قبولی است.

مدرس خیابانی افزود: همگرایی خوبی در تمام مجموعه‌ها در راستای توسعه و امنیت پایدار استان وجود دارد و در این استان با کار جهادی و در سایه این امنیت پایدار می توان مسیر توسعه را به خوبی پیش ببریم.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مرز برای این استان مهم است و این استان با دارا بودن ۱۶۰۰ کیلومتر مرز، ظرفیت‌های تجاری خوبی دارد و این موضوع می‌تواند شاخص‌های امنیتی را تقویت کند.

همچنین وزیر اطلاعات با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد، حجت الاسلام والمسلمین محامی در این دیدار گفت: در استان خدمات خوبی ارایه شده و همه معترف هستند که قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست و باید قدردان زحمات نظام باشیم.

امام جمعه زاهدان بیان داشت: به نظر می رسد استان با مشکلاتی مواجه است که به تعبیری ربطی به تحریم‌های اقتصادی و مشکلات بودجه‌ای ندارد، علی‌رغم تمام تحریم‌ها بودجه‌های فراوانی به استان تزریق شده است، و نیاز است تا از این بودجه‌ها درست استفاده بشود در حال حاضر طرح‌های زیادی با هزینه‌های بالایی داریم که الان تکمیل نیست و ناتمام مانده است.

 حجت الاسلام والمسلمین خطیب با حضور در ستاد خبری اداره کل اطلاعات استان، به تماس‌های مردمی سیستان و بلوچستان پاسخ داد و دستورات لازم را برای رفع مشکلات مردم صادر کرد.

همچنین در جلسه شورای تأمین استان سیستان و بلوچستان مدیرکل جدید اداره کل اطلاعات استان معرفی و از زحمات مدیرکل قبلی قدردانی شد.

وزیر اطلاعات در سفر به استان سیستان و بلوچستان با حضور در گلزار شهدای زاهدان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.