وزیر امورخارجه در نشست غیرعلنی مجلس عنوان کرد که ما با رعایت خطوط قرمز مذاکرات را پیش می‌بریم و به دنبال یک توافق عزتمندانه و موفق هستیم.

به گزارش مرور نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه در نشست غیرعلنی امروز مجلس گزارش مفصلی را از روند مذاکرات هسته‌ای به نمایندگان ارائه کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ضمن اعلام این خبرگفت: وزیر امورخارجه در این نشست اظهار داشت که ما مذاکرات را در چهارچوب تعیین‌شده و با رعایت خطوط قرمز پیش می‌بریم و به دنبال یک توافق عزتمندانه و موفق هستیم.

علیرضا بیگی افزود: جدا از اینکه برجام توافق خوبی بوده یا خیر، ما مذاکرات را در چارچوب برجام پیش می‌بریم و حال که ما تعهداتمان در برجام را اجرا کرده‌ایم، به دنبال کسب منافع‌مان از این توافق هستیم.

این نماینده مجلس گفت: آقای امیرعبداللهیان همچنین خاطرنشان کرد که گرچه سیاست جمهوری اسلامی حرکت در مسیر بی‌اثر کردن تحریم‌هاست، اما ما با درک این موضوع و برای بهره‌مندی از حقوق‌مان در برجام، لغو تحریم‌ها را در مذاکرات دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: وزیر امورخارجه اظهار داشت که در مذاکرات طرف مقابل به دنبال تسلیم کردن جمهوری اسلامی ایران است و در بحث لغو تحریم‌ها، اروپایی‌ها به ما می‌گویند که این موضوع مشکل شماست، بروید و با آمریکایی‌ها مشکل‌تان را حل کنید.

 نماینده مردم تبریز افزود: مجلس پیگیری‌های لازم را خواهد داشت تا قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در جریان مذاکرات اجرایی و مذاکرات مطابق این قانون پیگیری و دنبال شود.