نماینده مردم در مجلس یازدهم، تعیین ضرب‌العجل از سوی آمریکایی‌ها برای احیای برجام را تهدیدی برای اخذ امتیاز بیشتر دانست.

به گزارش مرور نیوز، حسین نوش آبادی، درباره روند مذاکرات هسته‌ای در وین و تعیین ضرب‌العجل از سوی آمریکایی‌ها برای احیای برجام، گفت: آمریکا برای رسیدن به خواسته‌های خود، با فشارهای حداکثری تلاش می‌کند تا در روند مذاکرات به نوعی اختلال ایجاد کنند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عدم حضور مستقیم آمریکا در مذاکرات وین، افزود: علیرغم آنکه آمریکا به صورت رسمی از برجام خارج شد اما تلاش زیادی برای حضور در این مذاکرات کرد؛ این درحالی است که دولت آمریکا نه تنها حاضر به پذیرش اشتباه خود نشد، بلکه تلاشی برای بازگشت به تعهدات خود در برجام نکرده است.

ضرب‌العجل از سوی آمریکایی‌ها برای احیای برجام، تهدیدی برای اخذ امتیاز بیشتر است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تعیین ضرب‌العجل از سوی آمریکایی‌ها برای احیای برجام را تهدیدی برای اخذ امتیاز بیشتر دانست و تاکید کرد: اگرچه آنها به طور رسمی در برجام حضور ندارند اما تلاش می کنند با تعیین زمان و اولتیماتوم که البته بر خلاف رویه حقوقی بین‌المللی هم محسوب می‌شود، ایران را تحت فشار گذاشته تا تسلیم خواسته‌های آنها شود.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها درحالی ضرب‌العجل احیای برجام را تا پایان ماه فوریه اعلام کردند که چندی پیش این زمان، تا پایان ماه ژانویه بود، اما بازهم مذاکره کنندگان تحت تاثیر فشار آمریکا قرار نگرفتند.

نوش آبادی تصریح کرد: هیات‌های ایرانی باید بدون توجه به تهدیدها و فشارهای آمریکا، گفتگوهای خود را در چارچوب مذاکرات پیش برده و به دنبال توافقنامه‌ای جامع و در عین حال خوب و مطلوب باشند.

تهدید در کنار مذاکره استراتژی سلطه‌طلبانه آمریکایی‌ها است

وی با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر آنکه اگر تا پایان ماه فوریه برجام احیا نشود رویه تهاجمی علیه ایران در دستور کار آنها قرار خواهد گرفت، گفت: قطعا آمریکایی‌ها چنین جراتی برای انجام فعالیت‌های تهاجمی نداشته و در اصل موقعیت آن را ندارند؛ در واقع آنها در شرایطی نیستند که ادعای واهی خود را عملیاتی کنند چراکه در منطقه شرایط به نفع آنها نیست.

نماینده مردم ورامین در مجلس، ادامه داد: آن زمانی که آمریکا در عراق و افغانستان حضور پررنگ قوی نظامی داشت، نتوانست رویه تهاجمی علیه ایران را در پیش گیرد؛ حال که وضعیت این کشور در منطقه رو به افول است قطعا جرات چنین کاری ندارند.

وی بیان کرد: ادعای آمریکایی فقط تهدید است درحالی که در مذاکرات، تهدید کارساز نبوده و نشان دهنده استیصال آنها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس با بیان اینکه آمریکا همیشه مدعی هستند تا از همه ابزارهای خود برای رسیدن به منافعشان استفاده کنند، تصریح کرد: این موضوع، رویه همیشگی آمریکایی‌ها است؛ در واقع تهدید در کنار مذاکره یک استراتژی سلطه طلبانه ای است که آمریکایی ها همیشه دنبال کرده و دنبال می کند که تیم مذاکره کننده ایران نباید به آن توجهی داشته باشند.