وزیر امور خارجه کشورمان گفت: انتظار داریم طرف‌های اروپایی پس از سال‌ها بی‌عملی، نقش موثری در تامین حقوق مشروع ایران به عنوان طرف متضرر از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با «آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

امیرعبداللهیان با توجه به اینکه اولین دیدار دو طرف بعد از انتصاب بربوک به سمت وزیر امورخارجه دولت جدید آلمان بود، ضمن تبریک، برای وی و دولت جدید آلمان آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به پیشینه روابط و همکاری‌هایی که دو کشور در برخی حوزه‌های مورد علاقه داشته‌اند، بر آمادگی تهران برای برگزاری کمیسیون مشترک در اولین فرصت مورد توافق اشاره و بر آمادگی تهران برای گسترش روابط در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی علمی و همکاری‌های فنی و بخش‌های خصوص تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در این دیدار در خصوص آخرین وضعیت گفتگوها در وین با همتای آلمانی خود تبادل نظر کرد و با تاکید بر اینکه تهران از روز اول عزم جدی برای یک توافق خوب داشته است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد طرف‌های اروپایی و برجامی خطوط قرمز ایران را با دقت در نظر داشته و تلاش کنند پس از سال‌ها بی‌عملی، نقش مؤثری در تأمین حقوق مشروع ایران به عنوان طرف متضرر از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا داشته باشند.

امیرعبداللهیان با رد برخی اظهارات در خصوص تعیین ضرب‌الاجل های ساختگی، تاکید کرد: تهران کیفیت توافق را در کنار عنصر زمان می‌بیند و اگر همین امروز به خواسته‌های مشروع تهران توجه شود می‌توان در وین به توافق دست یافت.

وی تاکید کرد: ضروری است در این گام‌های آخر طرف مقابل اشتباه محاسباتی نکرده و مذاکرات را به فضای رسانه‌ای نکشانند.

بربوک نیز با تشکر از اظهارات وزیر امورخارجه ایران و استقبال از گسترش همه جانبه روابط، بر عزم برلین در این خصوص تاکید کرد.

وزیر امور خارجه آلمان با مرور پیشرفت‌ها در وین اظهار داشت: گفتگوها در نقطه حساسی قرار دارد و لازم است همه طرف‌ها حداکثر تلاش خود را انجام دهند تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان از این مرحله عبور کرد و فصل جدیدی را گشود.

وی با تاکید بر رعایت حقوق ایران خواستار تشدید فعالیت‌ها برای رسیدن به یک توافق خوب در وین شد.

در این دیدار برخی موضوعات‌مورد علاقه و اهتمام دو طرف از جمله مسائل منطقه‌ای و نیز موضوعات کنسولی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.