نماینده مردم مشگین شهر در مجلس تاکید کرد: ضمانت برای هرگونه توافق حین مذاکرات برجام باید بسیار عینی باشد.

به گزارش مرور نیوز، محمود عباس زاده مشگینی نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا باید به تعهدات خود در برجام بازگردد، افزود: آمریکا باید تعهدی را که امضا کرده، اجرایی کند و در گام نخست، این بهترین ضمانتی است که آمریکا باید به آن متعهد بوده و اجرایی کند.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه آمریکا یکبار از تعهد خود فرار کرده است، تاکید کرد: این کشور باید حسن نیت خود را نشان دهد، لذا لازم است تمام تعهداتی که در برجام به آن اشاره شده را عملیاتی و اجرایی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه ضمانت برای هرگونه توافق حین  مذاکرات برجام  باید بسیار عینی باشد، یادآور شد: ما باید ساز و کاری طراحی کنیم که ماشه‌ی ضمانت در دست خودمان باشد، بدان معنا که اگر حریف به تعهد خود عمل نکرد، از طریق همان سازوکار، وارد عمل شویم.

وی ادامه داد: باید چارچوبی اتخاذ کنیم که تحقق اجرای تعهدات، تنها منوط به اراده حریف نباشد و اراده ما نیز در آن تاثیرگذار باشد چراکه آمریکایی‌ها سابقه خوبی از اجرای تعهداتشان به یادگار نگذاشتند، لذا نباید تحقق اجرای ضمانت منوط به اراده حریف باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه دولت بعد آمریکا ملزم به اجرای برجام نیست، گفت: این یک دروغ بزرگ حقوقی است و در عرف و حقوق بین‌الملل چنین رویه‌ای قابل قبول نیست چراکه هر دولتی تعهدی را امضا کند، دولت‌های آینده نیز متعهد به اجرای آن هستند.