امینی با بیان اینکه اگر بستری برای فتنه فراهم شود دوباره تکرار خواهد شد، گفت: فتنه‌گران به هدف بی اثر کردن قدرت ایران در منطقه دست نیافتند.

به گزارش مرور نیوز، محمودرضا امینی کارشناس مسائل استراتژیک به مناسبت سالروز حماسه 9 دی و روز بصیرت و میثاق امت اسلامی با ولایت درباره زمینه و عوامل ایجاد فتنه در کشور و راه‌های مقابله با آن، گفت: همواره جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی مورد تخاصم آمریکا و متحدان اروپایی و منطقه‌ای این کشور بوده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی باعث برهم خوردن معادلات قدرت به ضرر غرب شده است، افزود: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از هر ابزاری برای تضعیف نظام ما استفاده می‌کنند که یکی از دلایل ان ای است که انقلاب ما معادلات قدرت را بر هن زده است.

کارشناس مسائل استراتژیک، جنگ تحمیلی را آغاز سناریوی دشمنی غرب با جمهوری اسلامی ایران عنوان و تأکید کرد: اما با وجود پایان جنگ، دشمنان گزینه نظامی را کنار نگذاشتند و در عین حال استفاده از سایر ابزارها را نیز در دستورکار قرار دادند که در این رابطه، فتنه و تحقق این امر در داخل یکی از ابزارهای آنها بود.

امینی با تأکید بر اینکه هدف فتنه و فتنه‌گران اضمحلال نظام بود، گفت: بر این اساس، جریان فتنه که در تمامی دوران ریاست‌جمهوری‌ها در کشور به اشکال مختلف وجود داشت، جریانی داخلی محسوب نمی‌شود، اما می‌تواند سرباز و همراه داخلی داشته باشد.

وی ادامه داد: در دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد به دلیل فضایی سیاسی کشور، فضایی برای دو قطبی شدن به‌وجود آمد و دشمن از این فضا برای اقدامات بعدی‌اش استفاده کرد، از این رو دشمن با هماهنگی گروه‌های معارض خارج از ایران و گروه‌های مخالف داخلی شروع به کار کرد که اوج آن در انتخابات سال 88 بود.

کارشناس مسائل استراتژیک با تأکید بر اینکه سناریوی دو قطبی‌سازی غربی‌ها در میان طیف سیاسی هم نفوذ کرد، گفت: عوامل داخلی در راستای استفاده از این فضا برای منافع خود، در دکترین غرب نقش‌آفرین شدند.

امینی اضافه کرد: در جریان فتنه، سه گروه فعال بودند، اما لازم به ذکر است که برای برنامه‌ریز فتنه که در خارج از کشور بود، هدف، رساندن یک شخص خاص به قدرت نبود؛ برای آمریکا وجود افرادی مانند موسوی و کروبی تنها در راستای اجرای این استراتژی معنا پیدا می‌کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا گفته می‌شود که فتنه کماکان زنده است و احتمال وقوع دوباره آن وجود دارد، اظهار کرد: دلیل اینکه گفته می‌شود احتمال وقوع دوباره فتنه وجود دارد این است که چون تاکنون دشمن به هدفش در داخل نرسیده است، اگر بستری فراهم شود، فتنه تکرار خواهد شد، اما این فتنه الزما در شکل انتخابات نیست.

این کارشناس مسائل استراتژیک یکی از مقاصد فتنه را بی اثر کردن قدرت جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: البته فتنه‌گران به هدف خود درباره بی اثر کردن قدرت جمهری اسلامی ایران نرسیدند، زمانی که ما نتوانیم در مسائل فرهنگی تسلیم غرب شویم و یا قدرت مانور در سطح جهان نداشته باشیم، فتنه‌گران به هدف خود دست می‌یابند؛ فتنه می‌تواند با هر کُنشی هماهنگ شود و ادامه یابد و هر کسی که بتواند این جریان را اجرایی کند، مورد حمایت غرب قرار می‌گیرد. این شخص ممکن است یک فرد سیاسی و یا یک هنرمند باشد. 

امینی همچنین خاطرنشان کرد: اگر فکر کنیم اصل فتنه شخص موسوی یا کروبی هستند، شیطان را نشناخته‌ایم؛ هرچند که این افراد نیز گناه خود را دارند، اما ممکن است در آینده دیگران هم به این ورطه سقوط کنند، زیرا سران اصلی فتنه کماکان در پی یافتن مهره‌های خود در داخل هستند و باید همواره مراقب باشیم.