نماینده مردم مشکین شهر در مجلس گفت: موضوع اوکراین با مذاکره رفع خواهد شد و طرفین می توانند پای میز مذاکره نشسته و مشکلات خود را حل کنند.

به گزارش مرور نیوز، محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین، گفت: موضوع اوکراین با مذاکره رفع خواهد شد و طرفین می توانند پای میز مذاکره نشسته و مشکلات خود را حل کنند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی، ناتو را مقصد اصلی جنگ روسیه و اوکراین دانست و بیان کرد: قلمرو ماموریت ناتو، کشورهای آمریکایی و اروپای غربی است، در این میان ناتو در چند سال گذشته نشان داده که به تعبیری، هاضمه و هدفش‌ به نوعی نزدیک شدن به مرزهای شرقی و روسیه بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه اوکراین نباید در دام غربی‌ها بیفتد، ادامه داد: طبیعی است وقتی ناتو بخواهد به کشور مستقلی مانند روسیه نزدیک شود، روسیه واکنش نشان خواهد داد از سویی دیگر بازی اوکراین با ناتو یک خطای راهبردی است و کشوری مانند روسیه اجازه نخواهد داد همسایگانش حیاط خلوت غربی‌ها باشد.

وی با اشاره به برخی اظهارات کارشناسان مبنی بر آنکه ژاپن نیز به آمریکا اعتماد کرد و ارتش خود را از میان برداشت، گفت: کشور ژاپن از حیث جغرافیایی و استراتژیک با همه کشورها متفاوت است؛ ژاپن کشوری است که آمریکایی‌ها آنها را با بمب اتم هدف قرار دادند و در واقع ارتشی باقی نماند که تشکیل شود.

هر کشوری به آمریکا تکیه کرد، ضربه خورد

عباس‌زاده مشکینی با بیان اینکه بخشی از دستاوردهای ژاپن مرهون تلاش و فرهنگ خودشان است، افزود: در طول تاریخ اثبات شده هر کشوری بیش از اندازه به آمریکایی‌ها تکیه کرده است آنها در حساس‌ترین زمان خود را کنار کشیدند که متاسفانه ژاپن هم این تجربه تلخ را دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: بعد از ماجرای هیروشیما، ژاپن راهبرد خود را تغییر داد، لذا پیشرفت ژاپن پیش از آنکه مرهون سیاست‌های خارجی‌اش باشد، مرهون سیاست‌های داخلی‌ است.

وی ادامه داد: درحال حاضر نیز بسیاری از مردم ژاپن از اینکه نمی‌توانند سیاست مستقلی را پیش بگیرند، ناراضی هستند و نمی‌خواهند در هر حوزه‌ای تحت سیطره آمریکایی‌ها باشند.