سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اجرای قانون اقدام راهبردی، معیار مجلس بوده و وکلای ملت بر مبنای آن مذاکرات را رصد خواهند کرد.

به گزارش مرور نیوز، محمود عباس زاده مشکینی، با اشاره به روند مذاکرات وین، گفت: بدون شک با جدیت طرف اروپایی، رسیدن به توافق برد-برد امکان پذیر خواهد بود و به نظر می‌رسد دسترسی به توافق با توجه به مسیری که تا امروز طی شده امکان پذیر است اما اگر طرف مقابل، دنبال نتیجه برد-باخت باشد، طبیعتا ایران تن به چنین توافقی نخواهد داد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاکید جمهوری اسلامی ایران همواره رفع تحریم‌ها است، افزود: تحریم‌های کاتسا، یوترن و برخی نهادهای ایران از جمله مواردی است که دارای اولویت بوده و لذا درخواست داشتیم که به صورت مشخص و شفاف لغو شود.

عباس زاده مشکینی با تاکید بر ضرورت رعایت خطوط قرمز نظام از سوی هیات مذاکره کننده ایرانی، تصریح کرد: لغو تحریم‌ها، راستی آزمایی و دادن ضمانت از جمله مواردی است که مورد تاکید ما قرار دارد این درحالی است که طی چند روز گذشته مقاومت غربی‌ها، نشان دهنده آن است که آمریکایی ها محاسبه دقیق و درستی از جمهوری اسلامی ندارند.

مجلس اجازه توافق بدون اخذ تضمین‌های لازم را نخواهد داد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، مجلس مذاکرات وین را بر مبنای قانون اقدام راهبردی رصد خواهد کرد، گفت: اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی موضوعی است که معیار مجلس بوده و وکلای ملت بر مبنای همین قانون، مذاکرات را رصد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مجلس و مردم اجازه توافق بدون اخذ تضمین های لازم را نخواهد داد، افزود: رفع تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی تحمیل شده علیه مردم ایران یکی از شروط ما محسوب می‌شود و از آن دست نمی‌کشیم.