رئیس ستاد مرکزی 9 دی کشورگفت: فتنه سال 88 یک کودتای برنامه‌ریزی شده از طرف دشمنان نظام بود که متاسفانه برخی از نخبگان جامعه که دارای سوابق انقلابی نیز بوده‌اند در این فتنه از نظام جمهوری اسلامی ایران فاصله گرفتند.

به گزارش مرور نیوز،‌ سردار علی محمد نائینی در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی که در مصلی اردبیل برگزار شد با اشاره به اینکه روز نهم دی‌ماه سالروز تجلیل و سپاسگزاری از ملت بزرگ ایران است، اظهار داشت: بعد از انتخابات سال 88 دشمن با برنامه‌ریزی‌های پیچیده یک کودتای تمام عیار را بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایه‌ریزی کرد که متاسفانه برخی از نخبگان جامعه که دارای سوابق انقلابی نیز بودند از نظام فاصله گرفته و اسباب فتنه شدند.

وی گفت: حماسه 9 دی یک حرکت بی‌نظیر مردمی بود که ملت ایران بی‌احترامی به عاشورا و آرمان‌های نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی ایران را تاب نیاورده و به صورت خودجوش با حضور گسترده در خیابان ها آتش فتنه را برای همیشه در کشور خاموش کردند.

رئیس ستاد مرکزی 9 دی با اشاره به اینکه فتنه‌گران امنیت کشور را خدشه‌دار کردند، افزود: اگر حماسه  نهم دی نبود نظام جمهوری اسلامی ایران ضربات بسیار سنگین و جبران ناپذیری می‌خورد و امنیت در کشور از بین رفته و ایران نیز مثل کشورهای منطقه با ناآرامی‌ها دست و پنجه نرم می‌کرد.

نائینی تصریح کرد: بیش از 80 درصد مشارکت در انتخابات سال 88 وجود داشت که دشمن با برنامه‌ریزی‌های قبلی و استفاده ابزاری از سران فتنه بحث تقلب در انتخابات را مطرح کرد و باعث ایجاد ناآرامی‌ها و مشکلاتی در کشور شد که این فتنه هزینه‌های بسیار زیادی برای کشور به دنبال داشته و دشمن را تا حدودی به هدف خود نزدیک کرده بود.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بسیار با رأفت با سران فتنه برخورد کرد ولی بعد از فعالیت سران فتنه در 25 بهمن ماه سال 89 به منظور حمایت از مخالفان بیداری اسلامی در کشورهای منطقه که برنامه داشته‌اند فتنه جدیدی راه‌اندازی کنند با تصویب شورای عالی امنیت ملی دستور حصر آنان صادر شد.

رئیس ستاد مرکزی 9 دی کشور گفت: هم اکنون نیز برخی از سران فتنه در کشور آزاد هستند و مطالبه ملت ایران مجازات این فتنه‌گران است چرا که این رفتارهای ناشایست در سال 88 برای جمهوری اسلامی ایران کمتر از جنایت جنگی نبوده و کشور را تا مرز نابودی پیش برد.

وی تصریح کرد: در صورت اراده نظام جمهوری اسلامی ایران و دستگاه قضایی سران فتنه به شدت محاکمه می‌شوند چرا که مطالبه اصلی ملت ایران مجازات فتنه‌گر بوده و همین مردم بودند که با بصیرت و ولایت‌مداری خود در نهم دی ماه تمامی توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند.