حجت الاسلام حمید رسایی گفت: در فتنه برجام سه جریان در خواص وجود داشت، یک عده به دنبال تحمیل برجام بودند، عده ای دنبال تردید در برجام بودند و عده ای هم اعلام کردند که در برجام منفعتی نیست.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام حمید رسایی امروز در همایش 9 دی هیأت رزمندگان غرب تهران با اشاره به ویژگی ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی اظهار داشت: از سال 88، 9 دی معنای دیگری پیدا کرد، معنایی که نه بر اساس بازی های سیاسی و حزبی بلکه رهبر معظم انقلاب، فردی که منصف و مطلع است این نام را برگزید و ایشان 9 دی را یوم الله نامیدند.

وی افزود: یوم الله یعنی روزی که خدا در آن روز قدرت و اراده خود را نشان داد، تعابیر مقام معظم رهبری این است که این روز متفاوت از روزهای دیگر بود و مردم مسئولیت خودشان را نشان دادند.

حجت الاسلام رسایی با طرح این پرسش که "چرا 9 دی را یوم الله نامیدند، گفت: حضور گسترده مردم، دفاع از آرمان‌ها و ارزش ها، حضور خودجوش طیف ها و سنین مختلف و خاموش کردن فتنه و کودتایی پیچیده از جمله علل این نامگذاری تلقی می شود.

وی با بیان اینکه بعضی از رسانه‌ها و چهره‌ها و شخصیت‌ها درباره 9 دی حرف نمی زنند و یا ناقص حرف می زنند، عنوان کرد: در این روز تمام ملت ایران حضور پیدا کردند و این حضور تنها مختص تهران نیست؛ لذا صدا و سیما نباید فقط پایتخت و برخی نقاط خاص از جمله میدان انقلاب را در تلویزیون به نمایش بگذارد.

رسایی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "9 دی باید زنده بماند" گفت: یک سال بعد از سال 88 در سالگرد 9 دی توانستیم مجوز هفته نامه 9 دی را بگیریم که بعدا مجوز دهندگان از این کار خود پشیمان شدند. یکی از افتخارات هفته نامه 9 دی این است که در این دولت چهاربار توقیف و تبرئه بدون تذکر شد.

وی ادامه داد: امروز تردید نکنید عده ای از برگزاری مراسم 9 دی ناراحت هستند که مصادیق این خشم و عصبانیت قابل ملاحظه است از جمله اینکه درباره این روز حرف نمی زنند؛ برخی از خواص سرشناس که جزو ساکتین فتنه هم بودند تدبیر "فتنه" به کار نمی برند. در جمهوری اسلامی تنها کسی که مکررا 9 دی را یادآوری و بازخوانی می کند شخص مقام معظم رهبری است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چرا برخی از یادآوری 9 دی عاجز هستند؟ گفت: دلیل این مهم ریشه در 1400 سال پیش دارد؛ به طور مثال در عالم و همزمان با 28 صفر تنها کسانی که مراسم رحلت یا شهادت پیامبر را برگزار می کنند شیعیان هستند از همین رو وقتی مراسم 9 دی برگزار می شود اتفاقات و علل و ریشه های این واقعه بازخوانی می شود و این امر به مزاج عده ای خوش نمی آید!

وی با اشاره به وقایع سال 88 عنوان کرد: در این ایام عده ای قلیل به عزاداری و هیئت ها حمله کردند و ضد اصل ولایت فقیه شعار دادند لذا این افراد اصل ولایت فقیه را قبول ندارند و در ادامه افرادی به اسم نخست وزیر امام و نماینده امام در بنیاد شهید، با نوشتن بیانیه این تعداد را "افراد خداجو" نامیدند و از برخورد با چنین افرادی ابراز ناراحتی کردند!.

حجت اسلام رسایی با اشاره به اصل فتنه 88 ابراز کرد: وقتی عده ای دیدند نتیجه انتخابات به نفعشان نیست یک سال قبل موضع گیری شروع شد و اعلام کردند ما نیاز به دولت وحدت ملی داریم و همایشی با همین موضوع در حضور همه در مجلس شورای اسلامی از جمله اعضای نهضت آزادی برگزار شد.

وی گفت: وقتی مجله تایم از میر حسین موسوی سوال کرد که آیا شما پیروز انتخابات نشدید این حرکت تمام می شود؟! در جواب می گوید "این حرکت خیلی تابع نتیجه انتخابات نیست".

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق نظر سنجی ها وقتی مشخص شد میرحسین موسوی رای نمی آورد آقای هاشمی به رهبری نامه نوشت در فرازی از این نامه قید شده بود "اگر این روند پیش برود من دود آتش خشم احزاب و بعضی از مردم را میبینم که به خیابان ها کشیده می شود!".

وی افزود: وقتی برای 9 دی مراسم گرفته می شود باید حقایق و واقعیت‌ها گفته شود چرا که فتنه همچنان هست و امروز فتنه یعنی اعتماد و تکیه کردن به دشمن که در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید کرده اند که دشمن با لبخند و شوخی وارد می شود.

رسایی بیان کرد: اصولگرایانی که در مجلس از وزیر امور خارجه و وزیر نفت فعلی حمایت کردند باید پاسخگو باشند؛ نتیجه این شد بعد از فروخته شدن عزت و دانش این کشور و تمدید تحریم ها، جمع شدن سانتریفیوژها و ... اعلام می کنند اشتباه کردیم و نباید به آمریکا اعتماد می کردیم.

وی با اشاره به فتنه‌های امروز و پیش رو گفت: عده ای در ظاهر فقط دم از ولایت فقیه می زنند و وقتی تحریم ها تمدید شد و الان باید پاسخگو باشند می گویند هرکاری کردیم با اذن رهبری بوده است لذا فتنه امروز "نفاق" است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در فتنه سال 88 با خواصی مواجه بوده ایم که چند دسته بودند، خواصی که به دنبال تحمیل نظر خود بودند و خواصی که در دل مردم تردید انداختند، کسانی که باید در آن ایام روشنگری می کردند سکوت کردند.

وی ادامه داد: در فتنه برجام سه جریان در خواص وجود داشت، یک عده به دنبال تحمیل برجام بودند، عده ای دنبال تردید در برجام بودند و عده ای هم اعلام کردند که در برجام منفعتی نیست؛ در فتنه برجام بعد از سه سال و نیم مردم متوجه شدند که آمریکا غیرقابل اعتماد است.

حجت الاسلام رسایی گفت: وقتی وزیر هزار میلیاردی وجود داشته باشد کشور تحریم هم نباشد وضع همین است. آقای نعمت زاده هزار میلیارد تومان ثروت دارد و طی 34 سال مسئولیت داشته است و طبق برآوردها ماهانه 2.5 میلیارد تومان درآمد دارد؛  چطور می شود فردی از اول تشکیل نظام اسلامی مسئول باشد و ثروت انچنانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر جنس مسئولین از جنس مردم باشد مردم با انقلاب بد نیستند بلکه با تبعیض مشکل دارند، عنوان کرد: اگر کسی می رود در گورستان می خوابد نشان دهنده شکاف طبقاتی و تبعیض در جامعه است. بیشتر مسئولانی که با نظام زاویه دارند فرزندانشان در خارج از کشور هستند.

این نماینده مجلس در پایان با تاکید بر اینکه برخی مسئولان از خط سال 57 فاصله گرفته اند، گفت: علت سکوت مقام معظم رهبری درباره مذاکره با آمریکا این بود که مردم متوجه شوند که با شمر و یزید مذاکره بی فایده است. مشکل اصلی ما با آمریکا حقوق بشر، سلاح اتمی و تروریسم نیست بلکه مشکل اصلی آمریکا با اسلام است.