عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس، گفت: در قانون راهبردی بر رعایت منافع ایران در مذاکرات تاکید شده چراکه مجلس موافق امتیاز بیش از حد به آمریکایی‌ها و طرف‌های اروپایی نیست.

به گزارش مرور نیوز، حسین نوش آبادی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی به هیچ وجه نباید در جریان مذاکرات وین عقب نشینی کرده و کوتاه بیاید، گفت: نباید به حداقل‌ها اکتفا کنیم و هیات ایرانی باید همواره از حقوق ملت ایران در این عرصه سرنوشت‌ساز دفاع کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قانون اقدام راهبردی مجلس، تصریح کرد: در این قانون نیز بر رعایت منافع ایران در مذاکرات تاکید شده است چراکه مجلس موافق امتیاز بیش از حد به آمریکایی‌ها و طرف های اروپایی نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: در هفته گذشته نمایندگان مجلس بیانیه ای را به امضا رساندند که به نوعی تذکر به دولت برای رعایت حقوق ملت ایران در جریان مذاکرات وین تلقی می شد؛ چراکه آمریکایی‌ها همواره ثابت کردند که زیاده‌خواه بوده و تنها به منافع خود فکر می کنند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا کشوری سلطه طلب و زیاده خواه بوده و صفت استکباری و استبدادی را به همراه دارد، گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی باید با حواس جمع به ادامه گفتگوها بپردازد و از منافع ملت ایران مراقبت کند؛ این موضوعی است که در راستای اصول سه گانه مقام معظم رهبری در حوزه سیاست خارجی یعنی عزت، حکمت و مصلحت به شمار می‌رود.

ما به دنبال یک توافق آبرومند و مطلوب هستیم

نوش آبادی ادامه داد: ما به دنبال یک توافق آبرومند و مطلوب هستیم و از خواسته های خود کوتاه نخواهیم آمد چراکه در برجام توافق کردیم تا تحریم‌های هسته‌ای لغو شود اما عملا طرف‌های مقابل به وعده خود عمل نکردند، این درحالی است که آمریکایی‌ها بعد از خروج غیرقانونی خود از برجام تحریم‌های جدیدتری را اعمال کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران در رفع تحریم ها زیاده خواه نیست چراکه معتقد است رفع همه تحریم های برجام و تحریم هایی که بعد از خروج آمریکا صورت گرفت جز حقوق ایران به شمار می‌رود.