عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز فتنه جدید دشمن غبارآلود کردن توانایی های یک ملت است، در فتنه جدید می خواهند هزینه ها را زیاد جلوه دهند و در مقابل، دستاوردهای ملت را بپوشانند.

به گزارش مرور نیوز،سعید جلیلی عصر پنحشنبه در مراسم دومین گردهمایی جوانان انقلابی در استان هرمزگان با بیان اینکه در مسیر انقلاب امتحانات زیادی پیش روی داریم و هر ساله فتنه جدیدی از سوی دشمنان نظام مطرح می شود، بیان داشت: امروز فتنه جدید وارونه جلوه دادن حقایق است، دشمن سعی در القای ما نمی توانیم به ملت ایران است. آنها با زیر سئوال بردن دستاوردهای ملت ایران سعی در بازگشت تاریخ دارند.

وی با تاکید بر اینکه نکته که قوت هر ملتی حافظه تاریخی آن ملت است، خاطرنشان کرد: یکی از بحث های مهمی که دشمن از آن هراس دارد، حافظه تاریخی یک ملت است، دشمن یکی تلاش می کند تا بتوانند حافظه تاریخی ملت ها را بگیرد.

جلیلی با بیان اینکه اگر امروز امنیت پایدار در کشور حاکم است دلیل آن این است که حافظه تاریخی ملت دفاع مقدس را فراموش نکرده است. اظهارداشت: سران آمریکایی هفته گذشته نسبت به اقداماتی که علیه ایران داشته اند اعتراف کرده اند. رئیس جمهور آمریکا گفت تلاش های زیادی برای ناتوان کردن ایران انجام داده ایم اما موفق نبوده ایم.

وی ادامه داد: امروز دشمنان هم به قدرت ملت ایران اذعان دارند، اما عده ای نمی خواهند این واقعیت را بپذیرند. مثلا برخی می گویند هسته ای اصلا چه فایده ای داشت؟ اصلا چرا هسته ای شدیم؟ فتنه جدید این است که تلاش می کنند تا رفتار دشمن را توجیه کنند و آن را بپذیرند و مردم را از مقاومت بازدارند.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: فتنه جدید، نا امید کردن مردم از آینده ای روشن است که فقط با تفکر انقلاب اسلامی به دست می آید و اگر روزی در عرصه سیاسی عده ای برای مردم می خواستند تعیین تکلیف کنند، امروز هم همان ها دنبال این هستند تا یک عده بیشتر از بقیه حق داشته باشند.

جلیلی خاطرنشان کرد: فتنه این است که موضوعات فرعی به جای موضوعات اصلی بنشیند، غبارآلودکردن یعنی موضوعات اصلی با موضوعات موهوم پوشانده شود و توجه به کنسرت، جایگزین حقایق کرسنت شود و فیلترینگ جایگزین ارائه گزارش درباره میزان استفاده از فضای مجازی برای تولید ثروت و ایجاد اشتغال و افزایش صادرات شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، با بیان اینکه خوی استکبار بد عهد است چه در کاخ سفید باشد چه در برج‌های میلیاردی، گفت: نمیشود در برج‌های میلیاردی نشست و برای مبارزه با فقر نسخه پیچید.

جلیلی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک منظومه است. مبارزه با فقر، بدون مبارزه با فساد و تبعیض نمی‌شود و این فریاد امام علی است، همان قدر که نمی‌توان نسبت به گرسنگی مظلومان بی‌تفاوت بود، مقابل شکم‌بارگی مترفان نیز نباید ساکت بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنانش گفت: بر اساس آیات قرآن کریم و روایات دینی همه انسان ها به طور مداوم در معرض آزمایش و امتحان هستند و اهمیت چنین جلساتی آنجاست که این روز یک آزمایش بزرگ در سربلندی ملت در عبور از امتحان الهی بود.

جلیلی تاکید کرد: انسان ها در هر امتحانی که موفق شوند ارتقا پیدا می کنند و افتخار ملت ایران این است که در همه این سالها از امتحان های مختلف سربلند بیرون آمده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه فتنه به معنای در آمیختن حق و باطل است، افزود: دشمن فهمیده برای مردمی که برای حق قیام کرده اند باید حق و باطل را بهم آمیخته کند تا در ایمان مردم تردید ایجاد شود.

وی افزود: به همین خاطر در سال ۸۸ برخی حرفهای عجیب را نه افرادی در لس آنجلس، بلکه در همین تهران بیان می کردند، مثلا گفته شد دختری به نام ترانه موسوی را شکنجه کرده و بعد جنازه او را سوزانده اند! اما بعد که پیگیری شد مشخص شد کلا چند نفر به این اسم وجود دارند که هیچ کدام چنین اتفاقی برایشان نیفتاده است.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان ادامه داد: یا در یک مورد دیگر مدعی شدند دختر یک جانباز به نام سعیده پورآقایی از منزلش دزدیده شده و شکنجه و کشته شده است! و حتی در مجلس ختم او نیز شرکت کردند اما بعدا مشخص شد اصلا ماجرا طور دیگری بوده و آن فرد به خاطر یک اختلاف خانوادگی از منزل فرار کرده و بعد مدتی هم به منزلش برگشته بوده است!

جلیلی با تاکید بر اینکه وقتی این حقایق برای مردم روشن شد، حماسه ۹ دی توسط ملت رقم خورد، افزود: تفاوت فتنه با بحران همینجاست که در بحران باید به هر قیمت ولو با انواع ابزارهای امنیتی نظم و تعادل جامعه را برگرداند ولی در فتنه، بایدطوری هدایت کرد تا مردم نسبت به حقیقت روشن شوند. در سالگرد حماسه ۹ دی باید توجه داشته باشیم که فتنه های جدید چیست و دشمن چطور می خواهد حق و  باطل را درهم بیامیزد تا ما را دچار تردید کند.

جلیلی ادامه داد: فتنه این است که مردم را معطل کنیم و از ظرفیت های داخلی محروم کنیم و بگوییم صبر کنید تا حتما فلان شرکت خارجی برای سرمایه گذاری به ایران بیاید!

وی با اشاره به اینکه برخی در کشور با بیان دیگر زمان جنگ با دنیا تمام شده و برای داشتن اقتصاد بهتر باید ارتباطات بین المللی افزایش یابد، بیان داشت: دوباره یک حقیقت جدید برای مردم روشن می شود، در چند سال اخیر برخی اعتماد به دشمن را راهی برای حل مشکلات کشور عنوان می کردند و در افزایش ارتباطات می دمیدند و در یک جامعه انقلابی مرتب آن را تبلیغ می کردند. اینکه چرا مبارزه کنیم و دستاوردهای انقلاب را کوچک کردن هم نوعی غبارآلود کردن حقیقت توانایی ملت ایران بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابرازداشت: دشمن طی ۳۷سال انقلاب در تلاش برای مقابله با انقلاب و ملت ایران ناموفق بوده است. انحراف از اصل مبارزه یا ایجاد تردید در حقایق فتنه دشمنان است.

وی افزود: رهبری آگاه و هوشمند انقلاب در دوران مذاکرات بارها تذکر دادند و مسئولان نظام و مذاکره کنندگان ایران را به فتنه های دشمنان آگاه کردند. رهبری بارها فرمودند که به این مذاکرات و آمریکا خوشبین نیستند.

جلیلی تصریح کرد: برای آنکه بهانه های دشمن برداشته شود و چهره واقعی آمریکا برای ملت و حتی ملت های دیگر مشخص شود. راکتور هسته ای برداشته شد و سانتریفیوژها برداشته شد و قرار بود ظرف این مدت سه ماه هم خزانه داری امریکا طی نامه ای به شرکت هواپیمایی بوئینگ تحریم های هوایی را بردارد ولی طی این یکسال آمریکا 81 بیانه و مصوبه علیه ایران در کنگره و مجلس سنا به تصویب رساند.