فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: با الحاق تجهیزات جدید فصل جدیدی از توان و قدرت نظامی در مأموریت های نیروی دریایی سپاه رقم خواهد خورد.

به گزارش مرور نیوز، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در هشتمین مرحله الحاق تجهیزات تخصصی دفاعی شناوری، موشکی و به نیروی دریایی سپاه با اعلام خبر الحاق زیرسطحی‌های هوشمند برای نخستین بار به سازمان رزم این نیرو گفت: الحاق زیر سطحی‌های هوشمند به سازمان رزم ندسا توان بازدارندگی ما را برای مقابله با تهدیدهای زیر سطح، به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

وی افزود: با این اقدام فصل جدیدی از توان و قدرت نظامی در مأموریت‌های نیروی دریایی سپاه رقم خواهد خورد.

دریادار تنگسیری با اشاره به ویژگی‌های شناورهای جدید نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: قدرت مانور پذیری عملیاتی بالاتر نسبت به شناورهای قبلی، ماندگاری و تاب آوری، افزایش سرعت تا ۹۵ نات و همچنین قابلیت حمل و شلیک موشک از ویژگی‌های منحصر به فرد شناورهای جدید رزمی نیروی دریایی سپاه است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین با بیان اینکه در حوزه موشکی هم ن به قابلیت‌های نوینی دست‌یافته ایم، گفت: بُرد موشک‌ها در سامانه‌های جدید موشکی افزایش یافته و قابلیت مانور پذیری آن ارتقا پیدا کرده است به گونه‌ای که این سامانه‌ها از جنگ الکترونیک گریز پذیرند و قدرت انفجار و تخریب آن‌ها نسبت به سامانه‌های قبلی چندین برابر شده است.

وی افزود: از ۲ سال گذشته تاکنون در مراحل هشت گانه الحاق تجهیزات تخصصی و دفاعی، تعداد انبوهی از شناورهای کلاس‌های مختلف، سکوهای پرتاب موشک ساخت داخل و اژدرهای زیرسطحی هوشمند وارد سازمان رزم نیروی دریایی سپاه شده است که حاصل تلاش عزیزان ما در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دانش بنیان‌ها و نیروی دریایی سپاه است که با حمایت فرمانده محترم کل سپاه صورت گرفته است.

دریادار تنگسیری در پایان خاطرنشان کرد: تمامی تجهیزات و سامانه‌هایی که در دوسال اخیر به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه ملحق شده و امروز بخشی از آن رونمایی می‌شود نتیجه زحمات شبانه روزی و خستگی ناپذیری دانشمندان جوان انقلابی این مرز و بوم است که در زمان شدیدترین تحریم‌های ظالمانه دشمنان و در جنگ تحریمی ساخته شده‌اند و این روند همچنان تداوم خواهد داشت.

بنا بر این گزارش؛ در پایان این مراسم از خانواده‌های معزز ۲ شهید مدافع حرم نیروی دریایی سپاه تجلیل شد.