دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: جنایت عربستان سعودی در اعدام ۸۱ نفر از مردم چهره دولتمردان سعودی را بیش از پیش نمایان می‌کند و بی تردید چنین جنایت ننگینی در تاریخ ثبت خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن جنایت عربستان سعودی در اعدام ۸۱ نفر از مردم مظلوم، مسلمان و از جمله نوجوانان شیعه، تصریح کرد: این اقدام و کشتار علنی، چهره دولتمردان سعودی را بیش از پیش نمایان می‌کند و بی تردید چنین جنایت ننگینی در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی افزوده است: آمران و عاملان این جنایت علیرغم ادعای دفاع از حقوق بشر، در برابر آزادی خواهان و حق طلبان جهان محکوم هستند و این اعمال ننگین شاهد دیگری بر تبلیغات غیر واقعی و دروغین آنان خواهد بود.

ولایتی در بخش دیگری از این بیانیه با توجه به سکوت مجامع بین المللی و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری در قبال این اقدام و دیگر جنایات گسترده و ظلمی که علیه ملت‌های مسلمان منطقه از جمله سوریه، فلسطین، لبنان، یمن، افغانستان، عراق و … می‌شود خاطر نشان کرد: علیرغم همه این جنایات که با هدایت، حمایت و زمینه سازی استکبار و توطئه گران برای تضعیف کشورهای اسلامی در منطقه شکل می‌گیرد و به اذعان و اعتراف چندین باره و صریح برخی دولتمردان غربی از جمله آمریکا و همچنین کشورهای حامی و مرتجع منطقه که پدید آورندگان گروه‌های تروریستی و افراطی مانند داعش در منطقه بوده و هستند، سکوت نهادهای بین المللی و به اصطلاح حقوق بشری، بستر ساز تعدی، تعرض و جنایات روزافزون از جمله کشتار علنی در عربستان است و باید به شدت محکوم شود.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پایان ضمن محکوم کردن این جنایت، اتحاد مسلمانان و جهان اسلام برای مقابله با این اقدامات ضد بشری را خواستار شد.