عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در صورت حذف ارز ترجیحی در حوزه دارو، زیان آن سمت مردم و در نتیجه افزایش هزینه کرد از جیب مردم خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، فاطمه محمدبیگی ضمن مخالفت با حذف ارز ترجیحی در حوزه دارو، گفت: اگرچه با اصل موضوع یعنی حذف ارز ترجیحی موافق هستیم اما اجرای آن، منوط به ایجاد زیرساخت های لازم است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش پوشش بیمه ای داروهای مختلف، افزود: باید سبد دارویی کامل تری را از طریق بیمه در اختیار مردم قرار داد این درحالی است که در صورت حذف ارز ترجیحی در حوزه دارو، زیان آن سمت مردم و در نتیجه افزایش هزینه کرد از جیب مردم خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف ٨ الی ٩ میلیون نفری است که زیر پوشش هیچ بیمه ای قرار ندارند، تاکید کرد: غالب این افراد جزء طبقات ضعیف جامعه هستند لذا باید از سوی سازمان های بیمه گر برای آنها فکری شود و ما نیز به دنبال افزایش پوشش بیمه برای این افراد هستیم.

وی ایجاد زیرساخت های سامانه سلامت، تکمیل پرونده الکترونیک و افزایش پوشش سامانه های استعلام اصالت دارو را از اهداف کمیسیون بهداشت مجلس برشمرد و گفت: در همین زمینه، مجلس توانست در قانون بودجه سال ١٤٠١ مواردی را که متاسفانه در لایحه حذف شده بود را به بودجه بازگرداند تا با تکمیل سامانه ها بتوانیم بحث شفافیت بازار عرضه و تقاضای دارو و رسیدن دارو به مصرف کننده اصلی یعنی بیمار را شاهد باشیم.

محمدبیگی تصریح کرد: سامانه سلامت الکترونیک علاوه بر شفافیت در این حوزه، باعث مبارزه با قاچاق دارو و پیگیری و دنبال کردن ارز خواهد بود تا مشخص شود ارز دقیقا به کجا خواهد رفت از سویی دیگر می توان با تشکیل پرونده های بیماران خاص و صعب العلاج برای این افراد تمهیداتی را اندیشید که این موضوع به عهده وزارت بهداشت بوده لذا از وزیر بهداشت در خواست کردیم که هرچه سریعتر برنامه های خود را به کمیسیون اعلام کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه تلاش داریم تا دارو با قیمت کم به دست مصرف کننده برسد، افزود: متاسفانه در حال حاضر هزینه کرد از جیب بیمار بیش از ٦٩ درصد است که این رقم طبق قانون باید به حدود ٣٠ درصد کاهش یابد که البته برنامه های کمیسیون بهداشت در این جهت تنظیم شده است تا هزینه های بیمار کاهش یابد.