رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برای سال جدید ۹ دستاورد جدید در ۲۰ فروردین رونمایی خواهد شد که این ۹ دستاورد ۳دستاورد در حوزه رادیودارو در بخش تشخیصی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش مرور نیوز، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری ضمن گرامیداشت ۲۰ فروردین«روز«ملی فناوری هسته‌ای»، با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی آنچه یافته علمی و فناوری دارد متاثر از نتایج پژوهش است،گفت: اگر بگوییم نتایج تحقیقاتی که براساس مسائل و نیاز بوده و تحقیقات برمبنای نیاز ، سازمان انرژی اتمی به دلایل مختلف از جمله مزاحمت‌ها و نخواستن‌ها وعدم همکاری سایر کشورها توانسته براساس فکر، دانش و تلاش جوانان دانشمند خود این فناوری‌ها را به دست بیاورد و علی‌رغم مزاحمت‌ها به عنوان کشور صاحب فناوری بدون کمک دیگران مطرح شود.

وی به تشریح برنامه های شانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای پرداخت و اظهار داشت:  امسال در راستای «جهاد تبیین» تاریخ هسته ای کشور را با توجه به القائات روانی‌ و سیاسی که می‌گویند ایران فقط قصدش دستیابی به  سلاح اتمی است حقیقت فناوری هسته ای و تاریخ آن را به زبان های گوناگون ارایه می دهیم که بخشی مهم در سند تحول دولت است  تا برای افکار عمومی خودمان و دنیا شفاف سازی کنیم. 

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: فناوری هسته‌ای ایران فناوری مورد نیاز کشور است و اهداف آن صلح جویانه است و هیچ هدفی را غیر از این دنبال نمی‌کند.

اسلامی اعلام کرد: برای سال جدید ۹ دستاورد جدید در ۲۰ فروردین رونمایی خواهد شد که این ۹ دستاورد ۳دستاورد در حوزه رادیودارو در بخش تشخیصی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: ۲ دستاورد در حوزه پلاسما است که برای اولین بار کشور از فناوری پلاسمای سرد استفاده می‌کند.