امام جمعه موقت تهران گفت: برجام چه به نتیجه برسد و چه نرسد این دولت و ملت زیر پرچم ولایت فقیه به داخل تکیه کرده‌اند اما دولت سعی و تلاشش را می‌کند که رفع تحریم اتفاق بیفتد و تا آنجایی که توان دارند در مورد این موضوع می‌کوشند.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به مذاکرات برجام با بیان این‌که برخی مقامات آمریکایی گفته‌اند که حمله به نیروهای آمریکایی مانع برجام است، اظهار کرد: قبل از برجام نیز پهپاد گرانقیمت آمریکایی شکار شد و در سوریه وعین‌الاسد نیز هدف‌های آنها مورد اصابت قرار گرفت اما اینها مربوط به برجام نیست بلکه معلول حضور نامشروع آنها در منطقه است و تا این حضور نامشروع وجود دارد حملات همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در مساله ادامه مذاکرات برجامی توصیه‌های مقام معظم رهبری، عدم اعتماد به طرف مقابل، گرفتن تضمین‌های مناسب و راستی‌آزمایی است که این توصیه‌ها خواست عموم مردم نیز هست. انرژی هسته‌ای جزو نیازهای اصلی ما در ابعاد مختلف است و در مساله برجام نباید مانند قبل کلاه سرمان برود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: برجام چه به نتیجه برسد و چه نرسد این دولت و ملت زیر پرچم ولایت فقیه به داخل تکیه کرده‌اند اما دولت سعی و تلاشش را می‌کند که رفع تحریم اتفاق بیفتد و تا آنجایی که توان دارند در مورد این موضوع می‌کوشند.

وی با اشاره به موضوع آتش بس میان عربستان سعودی و یمن گفت: ملت یمن با فقر در برابر عربستان سعودی مقاومت کرده است و این‌که عربستان سعودی حاضر شود با یمن آتش بس امضاء کند نتیجه حملات موثر انصارالله یمن به عمق عربستان بود که در نهایت آنها را به این نتیجه رساند که در برابر مقاومت کوتاه بیایند و امیدواریم این آتش بس باعث شود آتش ادوان آمریکا برای همیشه خاموش شود.

صدیقی همچنین با اشاره به شهادت دو روحانی در حرم مطهر امام رضا (ع) ادامه داد: این دو روحانی به معنای واقعی کلمه عاقبت بخیر شدند زیرا هم ماه رمضان بوده و هم زبان روزه داشتند و هم در حرم امام رضا (ع) خلعت زیبای شهادت را به تن کرده‌اند. این قتل کرامت و عزت است و من آن را به امام زمان (عج)، امت اسلامی و مسئولان عزیز تسلیت و تبریک عرض می‌کنم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دیدار قاریان قرآن کریم با رهبر انقلاب اسلامی که به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد بر نکات رهبر انقلاب اسلامی که در این جلسه مطرح شده بود، تاکید و بر اهمیت ماه رمضان اشاره کرد و گفت: نزول قرآن در ماه مبارک رمضان پیام دارد خدا قرآن را در ماه پاکیزگی‌ها قرار داده تا بدانیم اگر بخواهیم قرآن در قلب ما نور خودش را بتاباند باید دل، زبان و زندگی پاک را در راس برنامه ریزی‌های خود قرار دهیم لذا ماه رمضان را برای خلاصی از نفس خود و اشرار خزمان باید جدی گرفت.

وی با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی در سال جدید نیز اضافه کرد: مساله تولید چند سال است که راهبرد حرکت مسئولین و ملت در زمان نایب امام زمان (عج) است اما این بار فصل جدید تولید دانش بنیان آغاز شده که باید مسئولین و مولدین تولید به آن توجه کافی داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که تولید دانش بنیان هم هزینه را کم می‌کند هم بهره‌وری را بالا می‌برد، اظهار کرد: تولید دانش بنیان ما را در عرصه تولید به جایی می‌رساند که کالاهایمان را قابل عرضه در صحنه جهانی باشد و مردم را قانع کند که محصولات ایرانی قابل قبول است. همچنین باید محصولات کشاورزی را نیز در تولید دانش بنیان جدی گرفت.

وی ادامه داد: ما پنجمین کشوری هستیم که آب‌های زیرزمینی را استخراج می‌کنیم اما حاصلی را با این همه برداشت به دست نمی‌آوریم و مساله مدیریت غلط در دوره‌هایی به گونه‌ای بوده که باید سیب زمینی را از خارج وارد می‌کردیم و این در اثر نبودن روش‌های علمی است.

صدیقی با بیان این‌که باید دانش بنیان‌ها را حداقل دو برابر بالا برد، اظهار کرد: وقتی که در حضور رئیس جمهور ولایی عاشق خدمت بودیم ایشان گفتند ما اعتقاد داریم دو برابر کردن کافی نیست و باید بیش از این شرکت‌های دانش بنیان را توسعه دهیم. همچنین مساله دیگر این است که باید ابزار فناوری را در اختیار کشاورزان قرار دهیم و قوانین حمایتی مناسب را برای حمایت از آنها در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانیم.