رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امریکایی ها و اسراییلی ها با توجه به افکار شیطانی و یزیدی خود و برخلاف شعارهای دروغین هیچ اراده ای در مبارزه با تروریسم ندارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرورنیوز، علی لاریجانی رییس نشست علنی امروز مجلس در نطق پیش از دستور خود با اشاره به کنفرانس هرتزلیا که به میزبانی رژیم صهیونیستی برگزار شده است این مطلب را بیان کرد.

وی اظهار داشت: یکی از شخصیت‌های مشهور آمریکایی با حضور در اجلاس هرتزلیا گفته بود اسرائیل امروز در بهترین شرایط امنیتی قرار دارد چون همه دیگر کشورها درگیر مسائل تروریستی و امنیتی در منطقه شده‌ اند که بدترین حالت هم سرکوب شدن همه تروریست ها و موفق شدن ایران و حزب الله است.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به بیان این مطلب توسط مقام امریکایی، فکر شیطانی و یزیدی امریکایی ها و اسراییلی ها نشان می‌دهد آنان برخلاف شعارهای دروغین خود هیچ اراده‌ای برای مبارزه با تروریسم ندارند و هدف بزرگتری را در پس این ماجراجویی فراگیر منطقه ‌ای دنبال می کنند.

به گفته لاریجانی در همین کنفرانس یکی از مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل در شرایط بی نظیری قرار دارد که باید آن را حفظ کرد و حتی اگر داعش سرکوب شود باید هرچه سریعتر با جبهه النصره پیوندهای عمیق تر برقرار کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه آمریکا و قدرت شیطانی صهیونیست هلهله کنان از تروریست ها حمایت می کنند خاطرنشان کرد:  مقامات این رژیم ها اعلام کردند تا زمانی که تروریست در خاورمیانه وجود داشته باشد اسرائیل در بهترین شرایط امنیتی خود است.

وی ادامه داد: این موضوع نشان می دهد که همانطور که پیش از این رهبر معظم انقلاب عنوان کردند راهبرد ما و آمریکایی ها در مسائل منطقه در تضاد کامل بود.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش در نطق پیش از دستور پس از ابراز ارادت به پیشگاه خاندان حضرت محمد (ص) و حماسه سازی های حضرت امام حسین(ع) و یارانش گفت: نهضت حسینی بر محوریت شخصیت امام حسین (ع) تاریخ را دوپاره کرد؛ عده ای حسینی شدند و می شوند و عده ای یزیدی.

وی عمق این نهضت را بقدری بزرگ دانست که جمله اولیای دین در زنده نگه داشتن آن قیام کردند و افزود: ابعاد واقعه عاشورا به قدری عظیم بود که رسول خدا پیش از آن به دخترشان فرموده بودند که همه چشم ها در روز رستاخیز گریان است مگر چشمی که در عزای حسین (ع) گریه کند.

نماینده مردم قم در مجلس یادآور شد: این روایات نشانگر آن است که راه حسین(ع) در تاریخ باید تابناک باقی بماند تا حسینیان هر زمان جهت خود را با این نهضت همسو کنند؛ لذا نهضت حسینی معیار حق و باطن است. 

لاریجانی در بخش پایانی سخنانش با گرامیداشت سالروز شهادت سرلشکر همدانی تصریح کرد: سردار همدانی از رزمندگان راه صیانت حرم اهل بیت است و امیدواریم خداوند وی را با اولیایش محشور کند.

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان همدان با گرامیداشت این روز، به خانواده محترم ایشان تسلیت گفتند.