عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس بر این نکته تاکید کرد: توقف در مذاکرات وین به دلیل بازی‌های جدیدی است که از سوی آمریکا صورت می گیرد.

به گزارش مرور نیوز، فدا حسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توقف در مذاکرات وین، گفت: قواعد بازی در روند مذاکرات در حال تغییر است و متاسفانه این روند تحت شعاع بحران اوکراین قرار گرفته است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس، با اشاره به سفر خود به همراه وزیر امور خارجه به مسکو، تاکید کرد: در این سفر، جلسه‌ای شش ساعته برگزار شد که در این نشست کاملا محرز بود،  آمریکایی ها توپ را در زمین روس‌ها انداخته و روس ها هم مصمم به گره زدن برجام به موضوع اوکراین بودند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: ما در جلسه مذکور توانستیم روس‌ها را مجاب کنیم که موضوع اوکراین و برجام دو مقوله مجزا هستند و درحالی که آمریکایی ها اعلام کرده بودند که اگر روس ها را مجاب کنید، آمریکا آمادگی امضای برجام را خواهد داشت اما بازهم آنها بازی جدیدی از خود نشان دادند.

وی تصریح کرد: با توجه به مجاب کردن روسیه، انتظار آن بود که کار تمام شود اما آمریکا بازهم بهانه های دیگری را پیدا کرد و درحال حاضر نیز مذاکرات دچار توقف شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه باید هرچه سریع‌تر موضوع مذاکرات وین را پیگیری کنند، گفت: البته آمریکایی ها انتظاراتی دارند که پذیرش آن برای ما سخت است از سویی دیگر ما هم انتظاراتی داریم که اگرچه آمریکا آن ها را قبول دارد اما به دلیل موضوع اوکراین بازی های جدیدی را انجام می دهند.