وزیر خارجه کشور درخصوص حق‌آبه مرزی بیان کرد: در مدتی که مسئولیت دستگاه دیپلماسی را به عهده گرفتم به طور دوجانبه با وزیر خارجه ترکیه درباره سدهایی که بر روی رودخانه ارس زده شده و می‌تواند تاثیرگذار باشد گفتگو کردیم، همچنین با طرف عراقی نیز گفتگوهایی در این زمینه داشته ایم.

به گزارش مرور نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در حاشیه‌ی حضور در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی تاکید کرد: در وزارت امور خارجه کمیته‌ای را تشکیل دادیم که تاکنون دو یا سه جلسه آن برگزار شده است، با وزیر نیرو نیز هماهنگی‌هایی داشته‌ایم.

وزیر امور خارجه در ادامه افزود: کمیته‌ای هم بین وزارتخانه‌های خارجه، کشور و نیرو تشکیل شده است تا به طور تخصصی موضوعات مرتبط با رودخانه‌های مرزی و سدسازی در برخی کشورهای همسایه، مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر در مدتی که مسئولیت دستگاه دیپلماسی را به عهده گرفتم، به طور دوجانبه با وزیر خارجه ترکیه درباره سدهایی که بر روی رودخانه ارس زده شده و می‌تواند تاثیرگذار باشد، گفتگو کردیم، همچنین با طرف عراقی نیز گفتگوهایی در این زمینه داشتیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان یادآور شد: در این مدت با هیات حاکمه موقت فعلی افغانستان گفتگو کرده‌ایم. همچنین از ترکیه نیز هیاتی در پایان سال گذشته به ایران آمد و کمیته مشترکی برای پیگیری موضوعات مربوطه طراحی کردیم، اقدام مشابهی را در موضوع افغانستان انجام دادیم و باید دنبال کنیم تا به نتیجه برسیم.