معاون اول رئیس جمهور با تاکید بار اینکه نخبگان و صاحبان ایده فقط در دانشگاه‌های معتبر پایتخت نیستند، گفت: مشکلات هر منطقه باید توسط نخبگان همان محل مرتفع شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه‌ای با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برای بررسی طرح‌های نخبگان، رویداد و سامانه هم افزایی مدیریت ایران به عنوان زیرساختی برای آشنایی، ارتباط و همکاری مدیران کشور با مؤسسات، شرکت‌ها و مجموعه‌های مردمی مورد بررسی قرار گرفت.

مخبر در این جلسه ضمن تبریک میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به طرح و ایده مذکور، آن را مهم و ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: با اجرای این طرح استعدادها و ظرفیت‌های گروه‌های مردمی برای حل مسائل و چالش‌ها به مدیران اجرایی کشور معرفی می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور به صحنه آوردن مردم برای حل مسائل کشور را از مهمترین و ضروری‌ترین مأموریت‌های امروز کشور برشمرد و افزود: حل مسائل و چالش‌های کشور از طریق مردم، با بهترین کیفیت و کم‌ترین هزینه‌ها به انجام می‌رسد و نتایج و دستاوردهای این رویکرد بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه نخبگان و صاحبان ایده فقط در دانشگاه‌های معتبر پایتخت نیستند، تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت نیروی انسانی در کشور بسیار گسترده است و در دور افتاده‌ترین مناطق و اقصی نقاط کشور نخبگانی وجود دارند که اگر فضا و شرایط فعالیت برای آنان فراهم شود، کارهایی را انجام می‌دهند که می‌تواند برای کشور بسیار مؤثر و راهگشا باشد.

مخبر ادامه داد: چنین طرح‌هایی می‌تواند به شناسایی و احصاء ظرفیت‌های مردمی و معرفی نخبگان کشور به مدیران اجرایی کمک کند تا از این طریق دستگاه‌ها و مدیران اجرایی بتوانند نیازها و چالش‌های خود را به مردم و نخبگان واگذار کنند.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: با اجرای این رویداد و راه اندازی این سامانه همچنین این امکان فراهم می‌شود تا مسائل و مشکلات استان‌ها و مناطق مختلف کشور توسط مردم و نخبگان همان مناطق حل و فصل شود و از مراجعه به پایتخت و کلان شهرها تا حد زیادی بی نیاز خواهند شد.

در این جلسه گزارشی از رویداد هم افزایی مدیریت ایران که قرار است خرداد ماه امسال با حضور بیش از هزار شرکت و مجموعه مردمی برگزار شود، ارائه و سامانه جانبی آن به عنوان بستری پویا و چند منظوره برای آشنایی، ارتباط و همکاری مدیران کشور، مؤسسات و سازمان‌های مردمی رونمایی شد.

سامانه هم افزا این امکان را فراهم کرده تا فهرست تمام شرکت‌ها، مؤسسات و مجموعه‌های مردمی که به تأیید کارشناسان ارزیابی رسیده‌اند در معرض دید عموم قرار گیرد و کاربران می‌توانند با ورود به این سامانه و انتخاب موضوع مورد نظر خود، فهرست شرکت‌ها و مؤسسات فعال در آن موضوع را مشاهده کنند.