وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای فرارسیدن ۲۹ فروردین، "روز دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران و یادمان دلاوری‌ها و رشادت های محافظان جان بر کف وطن" را گرامی می‌داشت.

به گزارش مرور نیوز، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای فرارسیدن ۲۹ فروردین، "روز دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران و یادمان دلاوری‌ها و رشادت های محافظان جان بر کف وطن" را گرامی می‌داشت.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران در کنار دیگر نیروهای مسلح کشور تلاشهای خالصانه و بی‌بدیلی در راه اعتلای آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی و پاسداری از امنیت و مرزهای ایران عزیز از بدو پیروزی انقلاب اسلامی انجام داده اند که نزد ملت بزرگ ایران هیچگاه فراموش نشده و بدون تردید حماسه سازی‌های این بزرگ مردان در یاد و خاطره‌ها ماندگار خواهد ماند.

بی‌شک اقتدار امروز دستگاه دیپلماسی در عرصه‌های بین المللی در صیانت و حفاظت از منافع کشور، مدیون و مرهون مجاهدت های نیروهای مسلح جان برکف کشور است. قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، به مدد ارتقاء توانائی نیروهای مسلح مهمترین عامل بازدارنده در مقابل چشم طمع دشمنان کشور بوده و این امر مهمترین سرمایه کارگزاران سیاست خارجی در تامین منافع کشور است.

ارتش و نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی در کنار یکدیگر ضامن حفظ صلح و امنیت، اقتدار، دفاع از منافع و حقوق ملی بوده و بر اساس ارزشهای متعالی انقلاب اسلامی، در کنار مظلومان و ملت‌های مقاوم منطقه و جهان می‌باشند.

وزارت امورخارجه ضمن تبریک روز ارتش به همه دلاورمردان این نیرو، خود را موظف می‌داند در کنار این نیروی انقلابی و دشمن‌ستیز، در خدمت ارتقاء امنیت کشور و تحقق منافع عالیه مردم‌ و نظام بیش از پیش عمل نماید.