سفیر کشورمان در بلاروس تاکید کرد: موضوع فلسطین دل همه آزادیخواهان جهان را به درد آورده و حمایت از ملت مظلوم فلسطین به معیاری برای آرمان عدالت طلبی و انسان دوستی تبدیل شده و جمهوری اسلامی ایران با افتخار در کنار ملت فلسطین ایستاده است.

به گزارش مرور نیوز، سعید یاری سفیر کشورمان در بلاروس، روز جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱،طی سخنانی در مراسم نماز جمعه مسجد مسلمانان مینسک، ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و حمایت از فلسطین و آرمان آزادی قدس شریف با اشاره به تدبیر دوراندیشانه ی امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز قدس» این تدبیر را الهام بخش بیداری و همبستگی امت اسلام در حمایت از ملّت مظلوم فلسطین و زنده نگه داشتن آرمان آزادی اولین قبله‌ی مسلمین و عمل به آموزه‌ی قرآنی «ظلم ستیزی» دانست.

وی تاکید کرد : موضوع فلسطین دل همه آزادیخواهان جهان را به درد آورده و حمایت از ملت مظلوم فلسطین به معیاری برای آرمان عدالت طلبی و انسان دوستی تبدیل شده و جمهوری اسلامی ایران با افتخار در کنار ملت فلسطین ایستاده است.

سفیر کشورمان در بلاروس با تاکید بر اینکه نصرت الهی در انتظار مجاهدان فلسطینی است، خواستار حمایت ملت ها و دولت های مسلمان و آزادیخواه جهان از مبارزات رهایی بخش ملت فلسطین شد.