نماینده مردم کازرون در مجلس با اشاره به شکل گیری یک نظام نوین جهانی، افزود: جنگ روسیه و اوکراین نشان از به وجود آمدن این مناسبات جدید جهانی است و در این شرایط سازمان ملل، به شکلی که غربی ها در آن حاکم باشد، از بین خواهد رفت.

به گزارش مرور نیوز، فریدون عباسی نماینده مردم کازرون در مجلس با بیان اینکه آمریکا در سوریه و عراق بازنده شد و نتوانست این کشورها را همانند لیبی تجزیه کند، گفت: آمریکایی ها در افغانستان نیز شکست خوردند و مجبور شدند با گذاشتن بسیاری از تجهیزاتشان، از آن کشور خارج شوند.

نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس یازدهم، تصریح کرد: آمریکایی ها از جمهوری اسلامی ایران نیز شکست خوردند، چراکه ایران، مانع تحقق اهداف آمریکایی ها در منطقه شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه امروزه دست آمریکایی ها برای بسیاری از کشورها رو شده است، بیان داشت: هرکجا آمریکا، به دنبال آن بود تا ایران را در تنگنا قرار دهد، ما آنها را شکست دادیم و این قدرت و برتری ما، تاجایی است که حتی در خلیج فارس نیز، این ایران است که دست برتر را در دریای عمان و خلیج فارس دارد.

عباسی با بیان اینکه ایران یک قدرت نوظهور جهانی است که در آب های بین المللی حضور دارد، یادآور شد: ما در گذشته چنین توانی را نداشتیم اما با توجه به وجود نیروهای شجاع، ارتقای تجهیزاتمان و نوع جنگ متقارنی که در پیش گرفتیم، تبدیل به یک قدرت نوظهور شدیم، به گونه ای که امروز در مناسبات جدید جهانی، حرفی برای گفتن داشته و نقش تعیین کننده ای داریم.

وی با اشاره به شکل گیری یک نظام نوین جهانی، افزود: جنگ روسیه و اوکراین نشان از به وجود آمدن این مناسبات جدید جهانی است و در این شرایط سازمان ملل، به شکلی که غربی ها در آن حاکم باشد، از بین خواهد رفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به اینکه آسیا در این عرصه نقش خود را به درستی بازی می کند، تاکید کرد: پیش از این، ایران، چین و هند در مناسبات جهانی تاثیرگذاری چندانی نداشتند، اما اکنون شرایط تغییر کرده است تا جایی که در کنار همه این موارد، پول آسیایی در حال شکل گیری است و اقتصاد آسیا نسبت به جنگ جهانی دوم تغییر و رشد کرده است.

عباسی ادامه داد: هماهنگی های به وجود آمده در آسیا، نشان دهنده آن است که آسیا به عنوان یک قدرت، همانند اتحادیه اروپا و آمریکا خواهد آمد و به نظر می رسد آفریقا نیز با کشورهای آسیایی همراهی خواهد کرد چراکه در ۵۰۰ سال گذشته از سوی اروپایی ها و آمریکایی ها، ظلم و ستم زیادی به آنها شده است، اما این آسیایی ها بودند که نه تنها استثمار نکرده، بلکه هیچ خیانتی علیه آنها به کار نگرفته است.

وی تصریح کرد:  ما باید از این پیچ تاریخی، به درستی عبور کنیم و تلاش غرب برای گرفتن سرمایه اجتماعی ما از طریق فشار بر معیشت مردم، گواهی بر آن است که ما یک قدرت نوظهور هستیم و باید تلاش کنیم تا به نتیجه برسیم.