رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت برنامه مجلس را اجرایی کند مردم با آرامش می‌توانند به حداقل زندگی خود اطمینان داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه (۱۸ اردیبهشت ماه) در جلسه علنی مجلس که درباره رسیدگی به گرانی‌های اخیر و موضوع ارز ترجیحی تشکیل شده بود، گفت: امروز یکی از مباحث مهمی که مورد توجه نمایندگان است و وظیفه دارم به آن بپردازم بحث مربوط به گرانی‌ها و مشخصاً گرانی آرد صنعتی و ماکارونی است.

وی تصریح کرد: مساله اصلی که باعث نگرانی مردم شده این است که گرانی‌های اخیر آغاز گرانی‌های کالاهای اساسی باشد که معیشت مردم به آن گره خورده است

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ریشه نگرانی مردم این است، اگر قرار است ارز ترجیحی مربوط به کالاهای اساسی هدفمند شوند گرانی‌های شدیدی در دیگر کالاها که مرتبط با آن هستند، ایجاد می‌شود. در موضوع آرد صنعتی و ماکارونی به گونه‌ای عمل شد که این نگرانی‌ها افزایش یافت.

قالیباف اظهار کرد: در این جلسه توضیح می‌دهم که برنامه مجلس برای حفظ قدرت خرید مردم چیست و روشن می‌کنم اگر دولت این بر نامه را اجرایی کند مردم با آرامش می‌توانند به حداقل زندگی خود اطمینان داشته باشند.