عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه زورگویی های آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شده نیست، یادآور شد: امروز مردم دارای مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند و برای رفع این معضلات باید تحریم ها برداشته شود، اما از طرف دیگر، غربی ها به دنبال برداشتن تحریم ها به طور کامل نیستند.

به گزارش مرور نیوز، حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر انریکه مورا مذاکره کننده ارشد اروپایی به تهران، گفت: بدون شک این رفت و آمدها تاثیری در اصل موضوع نخواهد داشت، چراکه ایران نیز امتیاز بیشتری به غربی ها نخواهد داشت و تلاش غربی ها برای امتیازگیری بیشتر، بی نتیجه باقی خواهد ماند.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آمریکا و اروپا به دنبال حل مشکل نیستند، چراکه اگر تمایل برای دستیابی به یک توافق جامع داشتند، تا این حد تعلل نمی کردند و هرچه سریع تر، گفتگوها را به نتیجه می رساندند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه ایران بارها اعلام کرد که خواستار رفع تحریم ها است، تصریح کرد: با این وجود، آمریکایی ها اصلا عزمی برای رفع تحریم ها ندارند و اگر هم بخشی از تحریم ها را بردارند، امکان بازگشت تحریم های لغو شده به بهانه های مختلف وجود دارد که این موضوع، مشکلی را حل نخواهد کرد.

زورگویی های آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شده نیست

همتی با بیان اینکه زورگویی های آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شده نیست، یادآور شد: امروز مردم دارای مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند و برای رفع این معضلات باید تحریم ها برداشته شود، اما از طرف دیگر، غربی ها به دنبال برداشتن تحریم ها به طور کامل نیستند.

وی ادامه داد: واقعیت آن است در شرایطی که امروز مذاکرات برجام دچار وقفه شده است، نمی توان نسبت به دستیابی به توافق امیدوار بود، زیرا هیچ اقدام عملی از سوی طرف های مقابل شاهد نیستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس، گفت: من بر این باور هستم که ایران خواهان رسیدن به یک توافق خوب است، اما گویا غربی ها نمی خواهند مذاکرات به نتیجه ای برسد، لذا دستیابی به یک توافق جامع در شرایط فعلی بعید به نظر می رسد.