رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: بعضا دولت جرات ندارد تا برای جلوگیری از تخلفات، برخوردهای لازم را انجام دهد و گاهی نیز دولت، تجربه کافی برای ورود به صحنه را ندارد.

به گزارش مرور نیوز، سید مصطفی میرسلیم رئیس کمیسیون اصل نود مجلس درباره عملکرد دولت سیزدهم در حوزه های مختلف کشور، گفت: مدت زمان زیادی از عمر دولت سیزدهم نگذشته است و حداقل باید یک فرصت یکساله در اختیار دولت قرار داد تا بتواند توانایی خود را اثبات کند، با این حال، در همین مدت نیز اگرچه دولت اقداماتی را انجام داده اما ضعف هایی را هم داشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس، با بیان اینکه ضعف عملکرد دولت را می توان به دو بخش تقسیم‌بندی کرد، افزود: نخست آنکه شرایط فعلی کشور بحرانی است و تجربیات افرادی که در دولت سیزدهم مشغول به کار هستند، کافی نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: در چنین شرایطی، باید افرادی که تجربه لازم برای برخورد با بحران را دارند، وارد عمل شوند یا در نهایت باید از افراد با تجربه و موفق مشاوره گرفته شود که به نظر می رسد در این زمینه دولت تا حدودی جرات کافی را ندارد و برای انجام یک اقدام قطعی و موثر می ترسد وارد صحنه شود، که همه این موارد به کمبود تجربه باز می گردد.

وی تاکید کرد: بخش دوم نیز در موضوع صلاحیت ها مطرح است؛ درحال حاضر افرادی که در دولت وارد صحنه شدند، اگرچه جوانان خوب و دارای حسن نیت هستند، اما مشکل، نداشتن اطلاعات کافی و لازم برای حل و فصل معضلاتی است که وجود دارد و همه این ها نکاتی است که باید به آن توجه شود.

میرسلیم با تاکید برضرورت تقویت وزارتخانه ها برای حل مشکلات کشور، تصریح کرد: گمان می کنم باید حرکتی در جهت اصلاح بدنه دولت برای تقویت وزارتخانه ها صورت گیرد تا بتواند جوابگوی مسایل و مشکلات موجود در کشور باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رفع مشکلات باید همه مسایل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... را شامل شود و همه وزارتخانه ها باید به این موارد توجه کنند، چراکه ما نمی خواهیم تنها یک یا چند وزارتخانه را منحصر کنیم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، گفت: زمانی که ما از وزرا دعوت می کنیم تا در مجلس حضور پیدا کنند، متوجه می شویم که در هر دو قسمت، اشکالاتی وجود دارد؛ بدان معنا که بعضی مواقع دولت جرات ندارد تا برای جلوگیری از تخلفات، برخوردهای لازم را انجام دهد و گاهی نیز دولت آمادگی و تجربه کافی برای ورود به صحنه را ندارد، درحالی که برای رفع مشکلات باید به این موضوعات توجه کافی شود.