معاون هماهنگ‌کننده ارتش تحریم‌ها را عاملی برای پیشرفت و خودکفایی نیروهای مسلح دانست و گفت: مدرن‌ترین ناوچه‌ها را در اختیار داریم که از توانایی آفندی و پدافندی برخوردار هستند.

به گزارش مرور نیوز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش در گفت‌وگویی به راهبردهای دانش‌بنیان در نیروهای مسلح پرداخت و با اشاره به فرمان امام خمینی (ره) در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی مبنی بر خودکفایی نیروهای مسلح اشاره و بیان کرد: آن فرمان امروز منجر به تولیدات عظیم و «هایتک» شده است؛ همچنین با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل جهادهای خودکفایی در نیروهای مسلح، این مسیر پر افتخار ادامه یافته است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش، تحریم‌ها را عاملی برای پیشرفت و خودکفایی نیروهای مسلح دانست و گفت: نیاز به تجهیزات باعث شد که نیروهای مسلح در مسیر رفع نیازهای خود حرکت کنند و به سمتی بروند که همه تجهیزات مورد نیازشان در داخل کشور ساخته می‌شود.

دریادار سیاری با بیان اینکه ساخت تجهیزات پیشرفته در نیروهای مسلح را در ابتدا با مهندسی معکوس آغاز کردیم، عنوان کرد: به مروز زمان در ساخت تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح پیشرفت کرده‌ایم و امروز از ایده تا محصول نهایی را خودمان تولید می‌کنیم؛ همین مسئله سبب تفاوت بسیار زیاد میان داشته‌های ایران و کشورهای دیگر در تجهیزات نظامی شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز برای ساخت وسایل و تجهیزات پیشرفته نظامی از مهندسی معکوس استفاده نمی‌کنیم، افزود: در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی این کار انجام می‌شد، اما امروز همه تجهیزات نظامی به دست جوانان دانشمند ایرانی ساخته می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: خودکفایی در نیروهای مسلح آسان نیست و واقعاً کار سختی است؛ اما چون نیاز داشتیم و از سوی دیگر تحریم هم شدیم، ضمن بهره‌مندی از دانش، همت، غیرت و جدیت، از همه توانمندی‌های کشور استفاده کرده‌ایم و با پای کار آوردن اساتید، دانشجویان و اهل تفکر به آنچه نیاز داریم، دست پیدا می‌کنیم.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: امروز مدرن‌ترین ناوچه‌ها را در اختیار داریم؛ زیرا هم توانایی آفندی دارد و هم از توانایی پدافندی در سطح دریا و در مقابل حملات هوایی، دریایی و زیر دریا برخوردار است.