وزیر ارتباطات گفت: در حوزه ارتباطات ثابت به شدت مشکل داریم و این مشکل به امروز و دیروز تعلق ندارد.

به گزارش مرور نیوز، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه حیاط دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره کندی اینترنت اظهار کرد: تکذیب می‌کنم که پهنای باند کشور را کاهش داده‌ایم. به اندازه نیاز کشور پهنای باند تامین می شود. کندی و تندی اینترنت باید ملاک داده باشد. الان مراجعی در دنیا هستند که سرعت اینترنت را می سنجند، دیروز اعلام شد رتبه ایران حتی یک پله افزایش داشته و به رتبه ۷۳ ام رسیده است.

وی ادامه داد: در حوزه ارتباطات ثابت به شدت مشکل داریم و این مشکل به امروز و دیروز تعلق ندارد. سرعت میانگین ما در این حوزه حدود۱۰ است در حالیکه این سرعت در جهان ۶۰ است و رتبه ایران ۱۴۴ است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در حوزه موبایل روز به روز تقاضا بیشتر می شود، افزود: ارتباطات تلفن همراه کشش ندارد و توسعه پیدا نکرده است، البته ما فرکانس‌های جدید را به اپراتورها واگذار کرده‌ایم. ارتباطات سیار مبتنی بر واگذاری فرکانس محدودیت دارد و پهنای باند مشخصی دارد. راهکار اساسی حل مشکل سرعت اینترنت، ارتباطات ثابت پر سرعت مبتنی بر فیبر نوری است که دیروز با ۹ اپراتور تفاهم‌نامه امضا کردیم و ۸/۵ میلیون پورت به آنها دادیم تا اجرا کنند. بسته حمایتی خوبی برای کسانی که در این زمینه راه اندازی پورت فیبر نوری فعالیت کنند، تهیه شده است و دولت تقریبا از یک سوم درآمد خود در این زمینه صرف نظر کرده است تا این پروژه شتاب بگیرد و سرعت آن به گیگ برسد.

زارع پور ادامه داد: تست سرعتی که دیروز در بوشهر انجام شد حدود۹۰۰ مگابیت بر ثانیه بود یعنی نود برابر آنچه اکنون مردم تجربه می‌کنند. قبلا در قم، مشهد و رشت هم تست کرده ایم.